A wifin nem marad meg a telefonom hosszútávon, mi lehet az oka?
A Digi mióta új routert adott azóta a telefonom(Samsung J716) föl le csatlakozik a wifire 2-5 másodpercenként.
Érdekesség, hogy 3 telefon van a lakásban, ha ebből csak az enyém van itthon, csatlakozik és rajtamarad, ha mind3 akkor ledobálja és használhatatlan az internet. Mintha a másik két telefon erősebb lenne és elvenné a wifit.
Mit tehetek ellene?
Nem ismerem a digi routereket, mert nálunk Telekom van mindenhol, de már abba is gyárilag korlátozva van az engedélyezett kliensek száma. Ami alapból 9, és meg lehet változtatni. Lehet ott is ez a baj.
Sajnos ezek a SOHO kategóriás routerek nem túl acélosak, nem arra vannak tervezve hogy tucatnyi kliens kiszolgáljanak.
Ezek kívül a Wi-Fi beállításokkal is érdemes játszadozni, sokszor egy csatorna váltás is csodát tud tenni.
Vagy hogy ha tud 5 Ghz -et is a router, akkor vegyesen használd az 5 és a 2,4 Ghz -en is, így nem terheli meg túl sok kliens egy adott frekvenciát.
Ezen kívül még lehet használni 3rd party routereket is a szolgáltatói mögül kötve, ez nem tilos. Egyik ismerősöm régi G szabványú routert kötött mögé és sokkal stabilabb lett.
Nálunk is Telekom van mindenhol, viszont itt (teszteltem) a szolgáltató eszközének beállításait hiába állítgatom akárhogy, csak az eredményez stabil wifi -t, ha saját router -t használok erre a célra. De a szolgáltató nem is garantál semmit wifi -n. Sőt, amikor ezt a jelenséget hibaként akartam jelenteni, azt mondták, hogy a wifi igazából nem is része a szolgáltatásnak, az csak egy extra, amit az eszköz tud, így annak esetleges hibái nem tekinthetőek a szolgáltatás hibáinak...
Ekkor már biztos voltam benne, hogy feleslegesen próbálkoznék a szolgáltató eszközének finomhangolásával, mert a szolgáltató is tudja, hogy vacak a wifi, de nem csak nálunk, hanem általánosságban az adott eszköz típusra értendően.
Gyanús, hogy más szolgáltató is ugyanígy tekint a wifi -re, mármint az eszköz képes rá, mert jól hangzik, de az nem a szolgáltatás része, így a hibája nem a szolgáltatás hibája. Erre egyébként az is jó indok, hogy a szolgáltató nem ismerheti és nem is feltétlenül tehet a zavaró tényezők ellen (jogkör hiányában is), így a wifi stabilitása több okból sem garantálható. (Az más kérdés, hogy az eszköz a minimális feltételeknek sem feltétlenül felel meg, mármint ami a wifi -t illeti.) Tehát nem fognak vele nagy valószínűséggel foglalkozni.
Megoldás a saját eszköz kábeles bekötése (mivel a szolgáltató kábelen garantálja a szerződésben írt minimum értékeket), ami szórhatja a wifi -t. Ez lehet router (multi-NAT vagy single-NAT konfigurációval is, ahogy tetszik), vagy egy AP is. Viszont mivel saját eszköz, a beüzemelése és üzemeltetése nem tartozik a szolgáltatóra. Tehát érdemes minőségi eszközt beszerezni, vagy az sem lesz jobb, mint a szolgáltatói eszköz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!