Mióta ilyen a Huawei garanciás ügyintézése? Vagy mindig ilyen volt?
Huawei telefonomban elromlott az alaplap, frissítés közben. Bevittem márkaszervizbe, igaz, hogy külföldről származik, de garanciás, ami érvényes Magyarországon is.
A márkaszervizben (!) letagadták, hogy áh a külföldi készülék Magyarországon nem garanciális, ilyen hülyeséget honnan vettem. (Az ügyfélszolgálat az ellenkezőjét állította...)
Mivel az előző tulaj valami sufni GSM-ből vette (mint később kiderült) így nem fogadták el a számlát róla, holott látták a rendszerükben, hogy érvényes garanciás.
A vége az lett, hogy vettem egy töröttet és egy GSM-ben átrakattam a töröttből az alaplapot. Erről is próbáltak lebeszélni, hogy az ígyúgy biztos nem lesz jó, felejtsem el. (Az ügyfélszolgálaton érdeklődtem még valami miatt, kérdezték a helyzetet, amikor elmeséltem mondták, hogy ez valóban balesetveszélyes blabla (ők ott nyilván nem mondhatnak mást) de hogy teljesen megértik, hogy nem akarom kifizetni azt a cserét, ami annyiba kerülne mint maga a telefon.)
A telefonom azóta is jól működik.
Bocsi a kicsit hosszú sztori miatt, annyi biztos, hogy a következő telefonom nem Huawei lesz, pedig nagyon szeretem az EMUI-t, jó telefonokat csinálnak.
Mit gondoltok erről? Miért kell nekik számla, hogy az enyém a telefon? (Mert a garanciapapír nem volt jó)
Szürke import sufni telefon
Hiába van rá garancia, egyik szerviz sem vállalja a javítását.
"Hiába van rá garancia, egyik szerviz sem vállalja a javítását."
Elvileg ha meglett volna hozzá az eredeti számla, akkor meg kellett volna csinálniuk. De ezt is letagadták. (Mit ne mondjak, nem értem, hogy egy márkaszerviz hogy csinálhat ilyet (firstphone...))
"Miért kell nekik számla, hogy az enyém a telefon? "
Számla mindig is kellett, bármit is szeretnél garanciában javítatni. Eleve benne is szok lenni a garipapírban, hogy úgymond a vásárlás tényét igazoló blokkal együtt érvényes, ha ez nincs meg akkor a kereskedő, vagy szervíz nem köteles garanciában megjavítani a telefonodat.
Én a P9-esemmel jártam úgy, hogy szoftver visszafrissítténél (7-ről vissza 6-ra )meghalt a telefon, pedig a hozzá való programok a Huawei hivatalos magyaroszági weboldaláról töltöttem le, de nem is ez a lényeg. Budapestre kellett felküldenem szervízbe, full ingyen vitte-hozta a posta. Itthon kitöltöttem a papírokat hozzá, postán betették egy Huawei-s zsákba, és egy hét múlva hozta a futár megjavítva, új alaplappal. Semmibe nem kötöttek bele, mivel a telefont az Euronicsban vettem, nem sufni GSM boltban ahol általában azért olcsóbbak a telefonok, mert szürke importosak, és ez miatt nem fizették be utánuk az ÁFÁ-t. Ráadásul ilyenkor is töredéke gari van rá, mint a hivatalos boltban vásároltra.
Érdemes végighallgatni a srác sztoriját:
https://www.youtube.com/watch?v=g3gwH1o6bdk&t=620s
Amúgy szerintem tök mindegy, hogy milyen márkájú telefont veszel ha szürkeimportos, akkor könnyen bebukhatod a javítást.
A videó második része, ezt is érdemes végignézni.
Köszi a válaszokat!
Igen, én tudom, hogy nem szabad GSM-ből telefont venni, de mivel használtan vettem a telefont, ez csak akkor derült ki, amikor a gariztatásra került sor. :/
A gsm persze csak hebegett habogott, hogy hát ők ezt nem tudják megcsinálni (mondjuk érthető, lejárt az 1 év garancia).
Na mindegy, e igazából még január-februárban történt, csak kíváncsi voltam.
#7 Már amikor van számla. Ugyanis ha szolgáltatónál, online veszed a telefont, részletre , hűségnyilatkozattal, akkor nincs számla. Szerződést is csak úgy tudod letölteni a sajád profilodból. Legalábbis a Telekomnál így van. Persze előbb ki lehet fizetni, arról valószínűleg adnak igazolást.
Videóban volt két hasznos infó, mégpedig, hogy az IMEI szám alapján a Huawei megmondja, hogy az a telefon magyarországi vagy sem. Ha nem, akkor sem szabad megvenni. Illetve hogy a hivatalos gari sem 1 év, hanem kettő rájuk. Tehát az 1 éves, gari nélküli teló is gyanús.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!