Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Garanciálisan elutasították a...

Jóska Pista Zsolt kérdése:

Garanciálisan elutasították a javítást mit lehet tenni?

Figyelt kérdés

Az a helyzet hogy visszaküldtem a telefonomat garanciálisan mert pixelhibas volt.

Másfél hónapot kellett várnom mire visszaküldték ez idő alatt válaszolni se tudtak ha kérdeztem őket.

Másfél hónap után pedig visszaküldték végre , de úgy ahogy volt és ilyet találtak ki hogy nem lehet javítani garanciálisan fizikai hatás miatt.

Erre egyáltalán miért kellett ennyit várni? A semmire.. volt már hasonló probléma másik telefonnal 2 hét alatt kicseréltek rajta mindent kb.



2019. szept. 3. 14:34
 1/4 Mr. V. ***** válasza:

A garanciajegyen kell legyen egy fogyasztóvédelmi elérhetőség is, ha nincs, akkor keresd meg a neten és tegyél ott panaszt!


A pixelhiba monitoroknál is bizonyos %-ig elfogadható. 1 hónap után eleve kérhettél volna cserekészüléket, mert a garanciális javítás 30 napot meghaladó idő után már nem javítás, hanem cserekészüléket kötelesek adni. (jótállási törvény)


A fizikai hatás lehet esés, ütés és hasonló ok miatt, így ha leesett, beázott, stb. és emiatt keletkezett a hiba, az nem garanciális, akkor mondhatják ezt a kifogást, de akkor sem így, hanem a megadott elérhetőségeden tájékoztatniuk kellett volna, hogy nem ingyenes, hanem fizetős a javítás, ilyen feltételek mellett visszakéred-e a készüléked, vagy javítsák meg díj ellenében.

Ezt sem tették meg, tehát a szerviz több ponton jogsértően járt el.

A legfontosabb, hogy van-e írásod arról, hogy ők ezt szétszedték!!! Mert ha nincs, és már leszedték a WARRANTY VOID feliratú vagy egyéb fehér csavarokat takaró matricát, akkor a garancia semmis.

Viszont ha visszaadták a garanciapapírt és nem húzták át (érvénytelenítették), akkor megkereshetsz egy másik szakszervizt és kezdheted elölről az egészet, esetleg említve, hogy volt már szerelőnél és ezt állapította meg, ami nem volt valós (mert ha ujjlenyomatot találnak készüléken belül, abból látják, ha már szétszedte valaki).


A jótállással legtöbb esetben minimum 20 napig váratják az embert, de max 30 napig tehetik, utána ha a dobozával, tartozékaival vitted be, kötelesek egy bónt adni, amivel egy ugyanolyan eszközt tudsz venni, vagy ha árulnak is ilyet, akkor egy új készüléket kell adniuk.

2019. szept. 3. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Azt írták a papíron hogy az elvégzett javítás: bevizsgalas, külső teszt. És nem lehet garanciálisan javítani. Szétszedték mert amikor megkaptam nem is volt rendesen rapattintva a hátulja...

Szamlat se adták vissza egyébként.

2019. szept. 3. 15:27
 3/4 anonim ***** válasza:
Fogyasztóvédelmi felügyelőséghez kell fordulni, viszont minden dokumentumból kell rendelkezned eredeti példánnyal (elküldeni csak másolatot szabad).
2019. szept. 3. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
NE keverjük össze a szavatosságot, a garanciát és a jótállást.
2019. szept. 3. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!