Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Autó akkumulátor helyes töltése?

Autó akkumulátor helyes töltése?

Figyelt kérdés
Mai nap arra szorultam hogy az autó 60A akkumulátort feltöltsem ... töltés előtt észre vettem hogy a tetején található 6 csavar amit ugye bár ki lehet tekerni és látom az akkumulátorban lévő anyagot, az a kérdésem hogy kitekerve töltsem az akkumulátort hogy szelőzzön vagy tekerjem vissza a tetejére a 6 csavart?
2019. febr. 7. 20:55
 1/7 anonim ***** válasza:
Inkább tekerd ki, biztos ami biztos! Fel ne robbanjon! :-) És az sem baj, ha nem zárt helyen töltöd! Mindenféle gázok képződnek. Biztos, ami tutti!
2019. febr. 7. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

jaja csavard ki, de hagyd rajta, hogy véletlenül se essen bele semmi a cellába.


milyen autó ez amiben még ilyen akksi van? :O

2019. febr. 7. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Sok töltès után romolhat az akkumulátor állapota?
2019. febr. 7. 21:31
 4/7 anonim ***** válasza:

A sok mit jelent? hosszú vagy sok egymás utána lemerülés és töltés?


Ha a túl hosszú töltésnél tönkremegy az akkumulátor, akkor a töltő a hibás.

A megfelelő töltöttségi szin (megfelelő feszültség) elérésekor a töltőnek nem szabad tovább töltenie az akkumulátort.

Ha mégis, akkor minden bizonnyal károsodik az akkumulátor.

De az ez elleni védelmet már a 60 évvel ezelőtti töltők is tudták.


A sok töltés kisütést természetesen szintén tönkre teszi, mivel az akkumulátor elhasznádik.

Ugyanús mint a mobiltelefonokban vagy laptopokban.

Természetesen ez sok idő után következik be, de egy savas akkumulátornak sajnos 10-12 évnél nincs hoszabb élettartama.


Ha nem töltöd akkod szintén tönkre megy - mélykisülés.

Van az a lemerültségi szint ahonnann már nem lehet visszahozni.

2019. febr. 7. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Nagyon is számít a töltő fajtája, miután a régi konstrukciók egyáltalán nem védenek a túltöltés ellen.

Pont a régi töltőknél kellett kitekerni a dugót, mert 14,4 V felett (25 °C környezettel számolva) gázképződés indul meg, elkezdi bontani a vizet, illetve a buborékolás mechanikailag is rongálja a lemezek anyagát.

Korszerű töltő viszont 14,4 V-ig tölti legfeljebb, illetve hidegben vagy AGM akkut 14,7 V-ig, amihez át lehet kapcsolni, vagy mérheti a töltő is a hőfokot.

Ezért nem kell utóbbi esetben kitekerni a dugót, hiszen a jármű generátora is max. 14,4 V-ig tölt, és talán nem tűnt fel mindenkinek, de menet közben sem szoktuk kitekerni.

2019. febr. 8. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Egyébként sokan nem tudják, hogy sok látszólag zárt akku is bontható, tetején felszedve a ragasztott címkét, alatta van egy műanyag lap, amit felfeszegetve ott virítanak alatta a műanyag dugók, amit szintén ki lehet feszegetni (nem menetes, de ki-be dugható).

Tehát ezáltal az állítólag elektrolit szintje sok esetben ellenőrizhető, az elpárolgott víz pótolható.

Nem kell bedőlni a marketingnek, hiába az állítólag "gondozásmentes" akkukról beszéltem, arra is érdemes odafigyelni, mert zsebre mehet.

2019. febr. 8. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Rosszul szerkesztettem át az írásom, ezért maradt ott véletlenül az "állítólag" szó.
2019. febr. 8. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!