Berobbant a sütő belső üvege?
úgy 8 hónapos alább linkelt típus.
200 fokra volt melegítve még fel sem fűtőtt és egy nagy posszanás, a belső hőálló üveg millió darabra tört.
A garanciája sajnos eddig nincs meg de rajta vagyunk az ügyön.
Ha nem lenne meg, mennyi egy ilyen cseréje? (zala megye)
Vedd fel a kapcsolatot a szervizzel:
10,000 alatt lesz.
Ha van biztosításod az ki is fizeti ha a gari nem lenne meg, mi pár hónapja így jártunk de ott a külső ment ki, és nem ez a márka volt.
"Ha van biztosításod az ki is fizeti ha a gari nem lenne meg, mi pár hónapja így jártunk de ott a külső ment ki, és nem ez a márka volt."
Ha lakásbiztosításra gondolsz, az is biztosítótól függ.
Hát ez az... nem csináltak semmit. Mert ti ezt hagytátok, mert nem vagytok jogtudatos fogyasztók. A fogyasztóvédelmet, az általános pénzkezelési ismereteket (banki eligazodás) és hasonlókat kéne tanítani az iskolában, mert ezt hasznosíthatja az ember a mindennapokban, nem a kémiát!
Ilyen esetben a forgalmazónak kell elszállítania a terméket, és csereterméket kell biztosítania igény esetén. Jogod van ugyanis nem javítást kérni, hanem vadi újat, és javítástól, cserétől kezdve előlről számítódik a vásárláskor kapott garancia/jótállás - tehát ha akciós hosszabb idejű jótállás volt, akkor az, hiába már nincs az az akció. További változás, hogy már nem kötelező a hiba észlelésekor bejelenteni a hibát, hanem ráér akár a garancia utolsó napján is.
Fogyasztóvédelmi jogai egyébként a használt termékeket vásárlóknak is vannak, arra is jár a garancia használt árút forgalmazó bolttól, amennyiben nem tájékoztatták arról a vásárlót.
Ja és a vásárló dönt, hogy mit akar, nem a bolt: 1) cserét, javítást, vagy a pénzt visszakapni. Az elsőt csak akkor nem köteles vállalni a forgalmazó cég, ha az számára túlzott többletköltséget jelent, vagyis már nincs a raktáron a típus, és a gyártól csak azt az egyet kellene megrendelni. Ilyenkor én a javítást kérném, és lehet, hogy egy viszonylag olcsó terméket kénytelen lennének kikupálni. Ja azt mondanom se kell, csak új alkatrészt szerelhetnek bele, még használtba se rakhatnak használt cuccot.
Szóval néhány ilyen apróságot tudni kell akár jogszabályhelyi hivatkozással is, és MINDIG írni a vásárlók könyvébe. Általában első körben jönnek a tagadással, meg ilyesmivel a megáltalkodottak, de a Békéltető Testületnél elhasalnak.
Azt is fontos tudni, hogy olyan szabályok nem vonatkoznak rád, amiknek nem lehettél a tudatában. Tehát ha van egy cégszabály, amiről nem tájékoztatják a vásárlót, és nincs kitéve hozzáférhető helyen, akkor azt le lehet szarni.
Nekem már volt olyan panaszkönyvi bejegyzésem, amire ügyvéddel írtak választ, de akkor is megkaptam, amit akartam.
Remélem, neked lesz annyi sütnivalód, hogy új sütőt kérj, és akkor nem kell ettől paráznod! :) Persze határozottnak kell lenni, jegyzőkönyvet kell felvenni a hiba bejelentéséről megemlítve, hogy cserét kérsz.
Nagyméretű termék esetén - pl. sütő - ez az eladó kötelezettsége, és költségére megy.
Most nem nézek utána, de barátod a google. Érdemes ezeket a dologokat beleírni a jegyzőkönyvbe, ill. akár rögtön a vásárlók könyvébe is, ha a jogokról nem tájékoztatnak, ill. tagadják. Akkor 30 napon belül kötelesek írásban válaszolni, és utána akár a békéltető testületnél rendezni az ügyet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!