220v-ról szeretnék üzemeltetni ipari árammal (380v) műkődő varrógépet megoldható áramátalakítóval? Hol lehet ilyet beszerezni? Vagy ha nem akkor hoyan?





Mekkora a teljesítménye?
Három fázisú a gép?
Ha csak egy villanymotor működik 380V-ról (400) más nem (a vezérlése, elektronika, stb) akkor bizonyos feltételek megléte esetén van néhány lehetőséged ha a teljesítménye nem nagy (1 kW-nál nem sokkal nagyobb).
Tehát ha a fenti adott, és a motorja 3 fázisú aszinkron motor, ami 220/380V-os (és nem (380/660), továbbá mindhárom tekercs mind a hat vége ki van vezetve, azt van lehetőség 1f-ról járatni a következőképpen:
Kondenzátorral egy fázisra kötni. Sajnos így a motor sokkal gyengébb lesz.
A motorteljesítménynek megfelelő egy fázisú frekvenciaváltó használatával.
Ha ez nem járható, akkor a motor cseréjével.
Ha az említett feltételek nem adottak, akkor komolyabb átalakítás lehet szükséges.










De mint említettem gyengébb lesz.
Egy 3f motor 2f+kondenzátorral az indító nyomatéknak csak a töredékét tudja majd, a kivehető teljesítmény pedig kb a kétharmada lesz a 3f üzemhez képest.
Kis teljesítmény tartalék mellett ez kevés is lehet a gép meghajtásához.
És te véletlenül nem egy ilyen villamossági szakamber vagy budapesten aki megtudná nézni? :)
Vagy esetleg ismersz ilyet? :)
Koszonom





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!