Varrógépem folyamatosan varr, annak ellenére, hogy a pedált nem nyomom. Mi lehet a baja? Meg tudom javítani?
A pedál használat közben be szokott melegedni. Az baj?
Ideal típusú. Tudom sokféle van, de nem találok rajta se számot, semmi egyéb jelzést.
Gondolom lényegében egy elektromos kapcsoló az a pedál - és állandóan be van kapcsolva, ezért varr.
Ahol elektromos áram van, ott minimális melegedés természetes - de nálad valószínűleg "összeégtek" az érintkezők. Csere, vagy szétszedés után egy kis igazítással használható marad egy darabig.
Igazából ha erre nem jöttél rá magadtól - és ezt ne vedd sértésnek - akkor jobb lenne ha nem te nyúlnál hozzá.
A melegedés a pedál felépítéséből adódik. Gyakorlatilag lassabb fordulaton a felesleges teljesítményt a pedál elfűti. Viszont az a kérdés, hogy milyen sebességben varr? Ugyanis ha max fordulaton, akkor lehet összeégés, ha alacsony fordulaton, akkor lehet, hogy csak állítani kell rajta. [link]
Ez a legelterjedtebb pedál, de működését tekintve ugyanaz az összes. Ha ilyened van, akkor TUR-2 pedált kell venned.
Az első válaszoló sem jól írta.Ezekben a pedálokban nincs ko nkrét érintkező mint 1 kapcsolóban,hanem vékony szén korongokat szorít össze 1 mechanika. Ezen ellenállás változás miatt van a fordulatszám változás.Ahogy előzőleg írták a tur-2 motor is így szabályoz.A kérdező pedáljában eltörhetett pár szénkorong, megszorult a mechanika ezért forog a motor.
Villszer.
A TUR-2 típusú pedálokban valóban nincs konkrét érintkező. És működési elvét tekintve gyakorlatilag az összes pedál egyforma. Ám részleteiben már van eltérés. Például a Naumann eredeti lábpedálja úgy van kialakítva, hogy teljes lenyomásnál egy érintkezővel közvetlen a fázist kapcsolja a motorra, a szénpogácsák kihagyásával. Ezt az érintkezőt be lehet állítani,és alapállapotába egy gyengécske rugó tolja vissza. Egy idő után ez az amúgy sem erős rugó elgyengül, és folyamatos rövidzárban tud maradni a pedál.
Az a pedál így néz ki. Mivel szintén német masináról van szó, nem tartom kizártnak, hogy itt is lehet közvetlen kontakt a teljes fordulathoz, ami beragadt. Én a teljes fordulatszámon ragadás és német mivolta miatt gondolok erre nagy valószínűséggel.
Én is tudni szeretném a megoldást, mert a kondi lába ki volt szakadva, egy kis dióda szerű cucc pedig kiégett, így a gép csak a maximális fordulatszámot ismeri! Hol lehet ilyen alkatrészeket beszerezni?
Ideiglenes megoldásként két párhuzamosan kötött (nem energiatakarékos égőt
100 Wattosat használok lassításra, + a géplámpa, ki vagy bekapcsolásával csökkentem a fordulatszámot!)
Utána néztem, egy kis kondi 400Ft, vagy a csillagos ég!! Egy pedál 4-600Ft
használtan, újonnan 4-6000Ft! A seregben egy 10 cm-es kolbász, megsült 220
árammal, gondolom jó volt az ellenállása! Ha meleg vízre volt szükséged, két zsilett penge, két szál gyufa, kellő árammal, felforralta a vizet, egy esetet kivéve, ha mind a két penge hozzáért az alumínium lavórhoz, kiverte a biztosítékot, viszont ha valaki el akarta lopni és nem tudta, hogy csak száraz kesztyűvel szabad megfogni, mert ha vizes "RUG", ha meleg éget!!!
Ne felejtsük el a körhintát sem, ahol a vízbe engedett lemezek szabályozták a körhinta forgását!!!
Kétezer Ft-ért vettem egy naumann varrógépet, jó motorral, pedállal, csak vezeték nem volt hozzá, amit pótoltam, de pörgött mint az istennyila, majd
egy villanás és egy dióda szerű cucc elszállt, a kondi lába kijött a helyéről, úgy döntöttem a további varrás érdekében, nagy beruházást hajtok végre. Vettem egy 7 decis befőttet, finom volt, egy légfrissítő palackot
feldaraboltam, műanyag szálra fűztem kettőt, az üvegbe "eredeti H2O-t" öntöttem, majd egy zsinór segítségével, a jobb lábam hüvelyk ujjára
kötöttem, a lemezeket, a vízbe engedtem, csak annyira, hogy a gép szép lassan varrjon, vagy kicsit gyorsabban!!!!
Vagy vegyél másik gépet 5-10000Ft ért, amit más 10-20 év alatt csak párszor használt, amit varrógépolajjal életre kelthetsz, de sok programja ne legyen, mert TE SEM FOGOD HASZNÁLNI!!!!!
Vettem a törlést, valóban csak kiegészítés kellene, de egy laikusnak mint én is, villanyszerelésben toldozni-foltozni nem célszerű, bevezetőben érinteném
a válaszadók JÓ, de együtt is kevés információit, mert így lesz érthető!!!!
Hozzátenném nemrég vizsgáztam, röviden csak annyit mondtam,
A NULLÁVAL EGYESTETT VÉDELEM NAGY BAROMSÁG, természetesen azonnal kiküldtek, majd 20 perc múlva kijött egy vizsgáztató, NEKED MEG VAN A VIZSGA, NEKÜNK ÖT ÉVRE A MUNKA!!!!! Ez a "piti" hiba nagy tragédiákat okozhatott volna, gondolom megbeszélték, végre olyan helyen mondhattam el,
ahol tíz szakértővel ültem szemben!!!
Tehát a kapcsoló nyomja össze a szénkarikákat, így megy maximális sebességgel, de hogyan lesz lassú? Alaphelyzetben a karikák összeborulnak,
"/////", bár érintkeznek egymással, teljes kontaktot (érintkezést) nem
adnak, hosszabb az áram útja, nagyobb az ellenállás, lassabban forog a motor!!!! Ha a kondi jó, csillapítja a szikrázást, egyenletesebb lesz a forgás!!!!
Gondolom, így érthetőbb és három pedálnál így tapasztaltam!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!