Háromfázisú motorvédő olajkapcsoló?
Akkor ez most hőkioldóként viselkedik?
Vagy mi ez? meg minek az olaj?
Az olajkapcsolót a mai "száraz kapcsolók" hiányában használták,és még mai s használják itt-ott.
Az érintkezők egy egy olajtartányban mozognak.Az olaj hűti az érintkezőket és a megszakításkor törvényszerűen keletkezett villamos ívet oltja.Az alkalmazott olaj un. trafóolaj,nagy átütési szilárdsággal,megfelelő ( 2,5 E°viszkozítással .
A technika fejlődésével az érintkezők anyaga az ívoltókamrák fejlesztése kiszorította az a olajkapcsolókat.
Az 550 V 25 a azt jelenti,hogy 550 voltig lehet használni.Hétköznapi nyelven: a szokásos magyarországi hálózati feszültségen.Sőt régebben egyes ipari és bányaiparban használtak 3x500 voltos un.szigetelt rendszert ,tehát ott is.
A 25 A azt jelenti a te olajkapcsolódnál,hogy max.25 a árammal terhelhető.Nyilván létezik nagyobb áramerősségre is.Ez csak az érintkezők keresztmetszetétől függ.A hőkioldásnak ehhez az adattábla adathoz semmi köze.
A te kapcsolódra (ha Magyar gyártmány),valószínű tipusnak az van írva,hogy MO25 (Mágneses olajkapcsoló 25 amper.)
Ebbe a kapcsolóba max.25 a kioldóáramú hőkioldó ,de igény estén kisebb értékű is beépíthető,a motor teljesítménye szerint kell beépíteni.
Ha a kapcsoló fedelét leveszed ,a szerkezet baloldalán található a hőkioldó,rajta kis rádiuszos táblácskával,arra van írva mettől-meddig állítható a termovédelem értéke.
Remélem mindent leírtam!
Így már érthetőbb a problémád.
Több sebből vérzik a terved.
1., Ha most csillagba van kötve a motor ,az azt jelentheti ,hogy a motor adattábláján 380/220 V olvasható.Ha ezt a motort deltába kötve 380 voltos hálózatra kötöd ,akkor rövid időn belül az irokézek jelentkeznek ,mert leadja az indián füstjelet a motor.
Y/deltába 380 volton olyan motor üzemeltethető amire az van írva,hogy 380/660 V.
2.,1 db kapcsoló jelen estben egy MO25 olajkapcsoló kevés Y/delta kapcsoláshoz.Ha megfelelő feszültségű (380/660 V) motort szerzel ,az 1 db olajkapcsolódat elhasználhatod ,mint motorvédő,ebben az esetben a motorvédőbe egy olyan hőkioldót kell szerelni aminek az áramintervallumába,( A kapcsoló bal oldalán van 4 db M5 csavar tartja) bent van a kb 3,5-3,8 A .
A kapcsoló elé egy mechanikus Y/delta kapcsolót kell szerelni.Típusa lehet :GANZ KK0-6009.Az indítás a mágneskapcsolóval kezdődhet,majd a kézi kapcsolóval indítani a motort.Így megspórolsz egy időtagot.
Ez kicsit Mekkelek, barkács megoldás,inkább legyél profibb!
Megoldás: 3 db mezei mágneskapcsoló ,mondjuk telelmecanique LC1-K06 ,1 db hőkioldó,pl.LR2-K0310 ,ez 2,6-3,7 A-ig állítható, és egy időrelé.
Az egészet bedobozolni.
Ja és a motor feszültsége fontos ,ha Y/deltát akarsz.
Ha kihagytam volna valamit szólj!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!