Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Egy kereskedő korlátozhatja...

Egy kereskedő korlátozhatja egy háztartási készülékre gyárilag adott hosszabb garanciát?

Figyelt kérdés

Vettünk kb másfél éve egy Samsung hűtőt. Most jelentkezett egy kis probléma. Jól hűt, de az elején lévő digitális kijelző "meghülyült".

Elővettem a papírjait, számláját. Ahol vettünk adtak hozzá egy fénymásolt, alig olvasható cetlit, amin az van, hogy 1 év garanciát vállalnak rá és bármi baja van a készüléknek kizárólag hozzájuk vigyük. Ezen kívül bármilyen garanciális probléma esetén a mi költségünk a készüléket a boltba visszavinni és javítás után hazaszállítani.

Miközben a gyári leírásában az áll, hogy 24 hónap gyári garancia van rá. A gyártó honlapján annak idején regisztráltattam is a vásárlást + 2 hónap garanciahosszabbításért. Így elvileg még jövő nyárig garanciális lenne a készülék.

Gyárilag! A bolt szerint, ahol vettük, már nem. Akkor most mi az igazság?


(A bolttal egyébként nincs jó tapasztalatom. Mikor annak idején házhoz szállítást kértünk, külön fizetni kellett érte. Ez nem lett volna még baj, ha nem éjjel egy rozzant személyautó tetőcsomagtartóján hozzák, mindenféle csomagolás nélkül. Persze a szállításról számlát, szállítólevelet nem kaptunk csak a pénzt kellett érte kifizetni. A szakszerűtlen szállítás következtében lett is pár sérülés a hűtőn. Mikor kértük a kicserélését, külön közelharcot kellett vívni a kereskedővel és fogyasztóvédelemmel Apeh-hel fenyegetőzni, mire nagy nehezen kicserélték. :S)


2010. nov. 7. 21:10
 1/5 anonim ***** válasza:

Ez nem így működik.


Te a forgalmazóval állsz kapcsolatban. Amit ő biztosít, azt kapod.


HA a gyártó vállal ezen felül, akkor azt a gyártónál érvényesítheted. De a forgalmazó terhére a gyártó nem vállalhat semmit!


Tehát nem a forgalmazó csökkenti a gyári garanciát, hanem a gyár növeli a forgalmazóit!

2010. nov. 9. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Én azt hittem, hogy egy gyártó vállal garanciát az általa gyártott termék után. ÉS nem a kereskedő jóindulatán múlik, hogy meddig veszi a fáradtságot és továbbítja a garanciális igényt.


És ha papírom (termékregisztrációkor visszaigazolt e-mail) van róla, hogy konkrétan az adott sorozatszámú termékre még van több hónap garancia? Akkor egy garanciális szerviznél kinek hisznek?


Egyébként érdekes dolog ez. Mert pl nem olyan régen volt egy tv-reklám, amiben egy autómárkát reklámoztak azzal a szöveggel, hogy egyedülállóan 7 év garanciát vállalnak az autóikra. Ezek szerint az a 7 év még sem 7 év, hanem csak annyi, amennyit a kiskereskedő mond rá.

2010. nov. 9. 16:53
 3/5 anonim ***** válasza:
A gyártó annyit vállal. Ezt a "követelésedet" rajta kell bevasalni. Írd meg a gyártónak, hogy ez a problémád, és ez meg ez a szerviz mit mondott. Majd ők lefocizzák.
2010. nov. 10. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Tehát gyakorlatilag a gyártó vállalja, de jogilag a forgalmazó. (Vele kötöttél szerződést.)
2010. nov. 10. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Fel is hívom! Van ingyen hívható ügyfélszolgálatuk.
2010. nov. 10. 08:42

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!