Mosogatógép nem fűt?
Használt, garanciás gépet vettem egy szerelőtől.
Akármelyik programot indítom, a víz teljesen hideg, a program végén pedig vizesek (és koszosak) az edények, pedig elvileg szárít is a végén.
A szerelő csak azt ismételgeti, hogy fűtés csak az első pár percben van, utána nincs rá szükség.
De szerintem tök hülyének néz. A programfüzet szerint is a program KÖZEPE az, ami meleg, 50-60-70 fokos. Volt már mosogatógépünk, azt bármikor kinyitottam, gőz jött belőle, valamint a végén is szárazabbak voltak az edények.
Egyszer kijött, rámért valamire, azt mondta, hogy elhárította a kontakthibát és elkért 6000 forintot! Holott garanciás a gép. (Azóta sem jó) Félek újra kihívni, hogy megint pénzt akar majd és ugyanúgy nem lesz jó a gép.
Mit tudok tenni? Fogyasztóvédelem segíthet? Mit tanácsoltok?
Na várjunk, álljunk meg egy pillanatra.
Szóval vettél egy gépet. Hány éves? Ki vállal rá garanciát? Mi az, hogy garanciát vállal? Mire? Melyik részeire? Van-e erről valamilyen papírod?
Ettől függetlenül a gépnek melegítenie kéne a vizet. Amikor végez a program, kinyitod az ajtót, szinte le kell égetnie a bőrt az arcodról, olyan forró gőznek kéne távoznia.
Tudod az e-mail címét vagy valamilyen elérhetőségét? Írni kéne neki egy hivatalosnak tűnő levelet, hogy hárítsa el a hibát.
Tudom a nevét, címét, e-mail címét, stb.
Papírt adott aláírva a garanciáról (nem gyári, hanem őáltala biztosított garancia), meghibásodás esetén javítja, szükség esetén a teljes gépet cseréli.
De hiába a papír, gondolom, hogy el akarja odázni ezt a garancia lejártáig, most is 4 napot nyer a húsvéttal.
Mivel tudnám bebiztosítani, hogy ne bukjam a pénzt?
Még a garancia lejárta előtt jelentsem fel?
A feljelentésedet nem fogják komolyan venni.
Emailt vagy levelet kell neki írni, lényeg hogy papír alapon legyen rögzítve, hogy te jelezted felé a hibát.
Kedves Kovács Istán!
2024. január 9-én vettünk Öntől egy Beko ZMX458X típusú mosogatógépet a hozzá tartozó, Ön által vállalt fél évig tartó termékszavatossággal. 2024. január 13-án telefonon jeleztünk Ön felé egy hibát, miszerint a mosogatógép nem mosogat megfelelően, korábbi tapasztalataink szerint más gépek magasabb hőmérsékleten szokták az edényeket mosogatni.
A hiba elhárítása érdekében ki is jött hozzánk, elmondása alapján elhárította a hibát. A gép üzemeltetése során azonban mi továbbra is azt tapasztaljuk, hogy a gép nem melegíti a vizet, nem mosogatja el rendesen az edényeket.
Mivel Öntől mi egy problémamentes, karbantartott, minőségi gépet vásároltunk, így elvárjuk, hogy a gép mosogasson el megfelelő módon. Jelenleg még a kevésbé koszos edényeket, poharakat sem mossa el megfelelően ez a gép!
Kérem, hogy jöjjön el hozzánk egy egyeztetett időpontban és javítsa ki a gép hibáját.
Az ügy kellemetlenségére való tekintettel várom mihamarabbi válaszát.
Üdvözlettel,
Gyakori Péter
Ha erre nem válaszol vagy többedjére sem javítja ki a hibát és leírja, hogy ő nem hajlandó megcsinálni a gépet, akkor a békéltető testülethez lehet fordulni, az díjmentes. Itt bizonyítékként be lehet csatolni majd az emaileket, hogy nem akarta megcsinálni a hibát a szerelő.
Ennél tovább viszont nem nagyon tudsz menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!