Mi okozhatja a mosógép meghibásodását? Minden normálisan működik és minden le van ellenőrizve vizuálisan gépészeti szempontból, de miért hallok először folyamatos ciripelő hangot, aztán szakaszos erőlködő hangot?
Kb egy hete probléma van a géppel, csak úgy megállt a dob és nem futott végig a programm. Leellenoriztem mindent fizikailag minden működik, de a dob nem akar forogni, néha forgat egyet aztán megáll. Most pihent egy hetet és elindult a centri 400 on forgott a 12 perces programm 4 percig, aztán megállt és visszatért 12-re.
A forgásról annyit, hogy hallani induláskor egy mély búgást, aztán idövel átvált egyfajta ciripelő hanggá ami nem normális. Ez a hang szakaszossá valik és mikor hallani, látszik hogy rángat a dobon...egyre hosszabb a szünet és abba marad ez a furcsa hang a dob lassul és negáll?
Ki találkozott már ezzel mi lehet a problema?
Nem ékszíj,mert amikor áll a dob, akkor a motor sem megy már.... némi kopás van a csillagon, de nem csúszik meg...
Program közben próbáltam manualisan forgatni és szépen forog, de magától nem....ha sokat pihen akkor elindul, hiba utáni ujrapróbálásnál meg sem mukkan vagy max fordít egy felet.
A motor fordulatszámhoz tartozó érzékelője és visszacsatolás hiányzik az elektronika felé, így nem tudja hogy forog-e, aztán megáll.
Ha inverteres (mit is mondtál milyen gyártmány, hány éves és annak milyen típusa?) lehet más is..
Samsung WF70F5E0W4W 1400rpm 7kg
8 éves...egy másik fórumon szènkefère gyanakodnak...
Fordulat merővel kapcsolatban, ha az lenne a baj, akkor hogyan forgott 8 percig? Nem tudom, csak kérdezem... gépészkent dolgozom és ha csapágyas lenne azt hallanám...
Esetenként el sem indul a dob egyáltalán.
Ez egy szénkefés motor, szíjhajtásos konstrukció, tehát nem inverteres, mint az üzenetben említed.
Direct Drive lényege, hogy a dob tengelye azonos a motor tengelyével, a motort pedig egy inverteres elektronika három fázisban, változtatható frekvencián hajtja meg, ettől függ a fordulat.
A szénkefés motor fordulatát egyszerű triac fázishasító szabályozza, a processzor által vezérelten.
Az irányváltás viszont relével oldható meg, mert ahhoz két bekötést fel kell cserélni (az állórész és forgórész egymáshoz viszonyított kötését).
Az áramkör szakadása, különféle beégések, szikrázások előállhatnak a szénkeféknél is, reléknél, triac lábánál is.
Rosszabb esetben menetzárlatos a forgórész, ami járhat morgó hanggal, túlmelegedéssel, kefe égetésével, körtűzzel.
De az veszélyes már a triac-ra is, illetve biztosíték kiolvad és nem forog tovább egyáltalán.
Azért irtam hohy inverteres mert kerestem a neten a jellemzők között, hogy milyen motor van benne és ezt irta...nem akartam hülyeséget írni, de igy is sikerült...
Ki fogom szedni a motort szombaton és akkor már látni fogom hogy mi lehet a baj... szólok mit találtam..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!