Kétütemű üzemanyagkeverék aránya mikor optimális?
Nem jól tudod, és a kategória is rossz.
1. Kevesebb olajtól nem lesz több erő, hisz az olaj legjava éppen úgy elég mint a benzin.
2. A több olajtól viszont tényleg jobb lesz a motor kenése - egy rövid ideig - utána csak katasztrófát okoz:
- A feleslegesen sok olajtól ugyanis lerakódás keletkezik a hengerfejen, és ez előgyújtást és kopogásos égést válthat ki.
- A gyertya viszont berakódhat, és ettől meg kihagyhat az égés.
- A kegyelemdöfést a beragadó dugattyúgyűrűk adják meg a motornak, ami átfújást és kenéshiányt okoz a hengerben.
Konzekvencia:
Mindig tartsd be az ajánlott összetételt a keverékkenéses motorok üzemanyagánál!
Szerintem te tudod helytelenül, bocs. Ha kevesebb az olaj, akkor több a hengerfejbe jutó benzin arányában, azaz erőlteljesebb a robbanás, ami magasabb lóerőt jelent. Kérdés, hogy ez papíron jelent-e annyit, hogy megéri vele foglalkozni. Nyilván +1-2 lóerő miatt nem fogok szegényíteni a keveréken, de ha 10 lóerő a különbség, akkor már van értelme.
Az ajánlott keverék 1:30-1:40 között van. Nyilván betartom, de az is nyilvánvaló, hogy a gyártó sem véletlenül egy tól-ig tartományt ad meg.
Az olaj már éppen úgy ég a begyulladt keverékben mint a benzin. Az a néhány százaléknyi tehát nem szegényíti a keverék energiatartalmát, hanem akár ellenkezőleg is hathat.
A kétütemű keverékkenéses benzinmotorok műszaki kényszermegoldások. Maximum a hangolt kipufogó javít rajtuk egy szűkebb terheléstartományban - ezért esetleg sárkányrepülőn van értelme ilyet használni.
Olyan keverékkel kell használni amit megadnak!
Ha ez tól-ig tartomány, akkor annak a közepét használd.
Nem sok nagyteljesítményű motor üzemel már keverékkel, úgyhogy gondolom valami fűnyíró, vagy hasonló berendezésről beszélünk. Ezeknél biztos nem nyersz 10 lóerőt, mert az egész cucc 4-5 lóerő :D
Milyen motor ez pontosan??
Keverékkenés esetén a benzinben lévő oldaj biztosítja a motor alkatrészeinek kenését. Ha az olajat a motor élettartama drasztikusan csökkenni fog! Tizedére, huszadára!
De! Az olaj elégése pedig szintén az égéstérben történik, ezzel növeli a motor teljesítményét!
Lásd az alábbi cikket: Még a Forma 1-ben is a kenőolaj égetésével nyertek plusz lóerőket!
Ezt a szólás-mondást hallottam régóta de nem sok értelme van.
Gondolom arra utal ha kevesebb az olaj% a benzinben akkor egységenként több a benzin. Ez lehet segít egy esetben, de ha valaki szarul állítja be a karburátort és túl sok benzint kap alapból akkor csak rosszabb lesz.
A modern versenycross motorok is 1:20 1:30 keverékeket használnak és azok bőven leadnak lóerőket.
A lóerő keverés szinten csak a benzintől függ, annak a mennyisége legyen ideális. Ezt te adhatod sok olajjal-nagy fúvókából vagy kevéssel kis fúvókából. A több olajnak igazából hátránya nincs egy fokig. Ugye a kenés jobb és a hőelvonás is nagyobb.
Általában az ideális keveréket az olaj gyártója határozza meg.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!