DR.Kamerta kérdése:
380-as motor bekötése . Hogy csináljam ?
Figyelt kérdés
Van egy 3 kw os villany motorom , amiből 4 kábel jön ki . Egy citromsárga , egy fekete , egy kék és egy fehér . Ezt egy kompresszorra szeretném rakni . A kérdés az hogy melyik kábelre mit kell kötni ? Jelölésre nem tudok hagyatkozni , se u se w semmi . A motor elejét levettem ránézésre a kábelek 90 fokonként kapcsolódnak a tekercsekre . Kérem ne írjon az aki a Keress villanyszerelőt mondattal kezdene ! Köszönöm !2022. okt. 25. 18:00
1/6 anonim válasza:
Citromsárga? Az baj. Villanyszerelőt találj.
3/6 anonim válasza:
Azt írod, hogy 380 V-os a motor. Eszerint háromfázisú. Ezeknek általában hat kivezetése van, esetleg három, de négy nemigen. Ugyanakkor azt írod, hogy a vezetékek 90°-onként csatlakoznak a tekercsekhez. Ebből viszont arra lehet következtetni, hogy egyfázisú. A négy kivezetés arra utal, hogy kivezették a főfázis és a segédfázis tekercsek mindkét végét. Most, hogy mi az igazság, azt ennyiből nem lehet eldönteni. A 380 V-on kívül van még valami ráírva? Esetleg – ha egyáltalán van – csinálhatnál egy képet az adattáblájáról, talán az közelebb vihet a megoldáshoz.
4/6 puritan válasza:
Vedd elő a multiméteredet. Kapcsold szakadásmérés állásba. Mérd meg, hogy a négy vezeték közül melyik csatlakozik a testre. Erre kell kötnöd a védővezetőt. A másik hármat pedig a három fázisra. Aztán rögzítsd le a motort, és kapcsold be, de véletlenül se fogjad közben. Ha forog, akkor örüljél. Ha leveri a biztosítékot, akkor ne. Forgás közben mérjél rá a testére, hogy a nullához képest feszültség alatt van-e. Ha nincs, akkor megfoghatod.
Ha ezeket ezeket eszköz, vagy tudás hiányában nem tudod megcsinálni, akkor hívj segítséget. Egy kőműves kisebb esélyel fog tudni segíteni, mint akinek köze van a villanyhoz valamilyen formában.
5/6 Salx Narval válasza:
Az a gond, hogy adattábla nélkül csak méréssel ill, szemrevételezés után kehet megállapítani, hogy egy egyfázisú motor 4 kivezetéséről van szó, v pedig egy 3fázisú motor 3 kivezetése + a testkábel. Az is lehet, hogy egy áttekercselt motorral van dolgod és semmi nem az aminek látszik, szóval én meggondolnám helyedben, hogy érdemes e hozzáértés nélkül bekötni. Legalább fotózd le az adattáblát és a pajzs levétele után a tekercsfejet, hogy mi is lássuk.
6/6 anonim válasza:
Ez az első mondat.
Keress egy hozzáértő villanyszerelőt mert amit leírtál sehogy sem stimmel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!