Emagnál miért nincs olyan opció, hogy kijönne egy szerelő megjavítani a készüléket vagy küldenek cserealkatrészt és összerakom ha olyan baja van?
Ha te otthon szeretnéd megjavítani, akkor megveszed a két pótalkatrészt, beszereled és vállalod, hogy a gyártó és kereskedő jótállása onnantól kezdve nem érvényes a berendezésre, mert nem biztos, hogy a gyári technológiával javítottad. Igen, tudom, a doblapát cseréjét nem nagyon lehet elrontani, de egyrészt van, akinek az is sikerül (a magyar ember legjobb barátja a még egy számmal nagyobb kalapács), másrészt azért ennél bonyolultabb munkák is vannak egy mosógépen, aminek simán nekiállnál otthon, pedig jelentős mértékben befolyásolják a gép élettartamát.
Ha viszont arra vágysz, hogy garanciában (tudom, van jótállás meg szavatosság, nem vagyok jogász, hogy pontosan tudjam, melyik mikor érvényes) javítsák a gép minden apró sérülését, akkor meg kell oldanod, hogy ez gyári technológiával történjen, tehát el kell juttatnod oda, ahol a gyári technológia rendelkezésre áll.
Az eMAG kereskedőcég, ők nem fognak szervizhálózatot fenntartani, mert az drága. Kell hozzá szakember, akit ki kell képezni több gyártó technológiájára, ezért a gyárak szeretnek komoly összeget felszámítani. Kellenek célszerszámok, az sem olcsó. Kell megfelelően felszerelt műhely diagnosztikai műszerekkel - simán meglehet, hogy az egyik gyár a motor vizsgálatához egy adott típusú oszcilloszkópot ír elő, a másik meg egy másikat és bár műszaki szempontból a kettő egyenértékű, ugyanúgy meg lehet vele vizsgálni a tekercshibát, meg kell venni mindkettőt, mert nem hagyják jóvá a másik típust. Kellenek még pótalkatrészek - ez is fáj a cégnek, mert a raktáron álló alkatrészben áll a pénz, nem forog és nem is tudhatod, mikor fogod eladni a vevőnek. Úgyhogy az ilyen online kereskedelmi cégek minimális ügyfélszolgálatot tartanak fenn, hogy csökkentsék a költségeket. Azért is tudnak olcsóbbak lenni a hagyományos kereskedelemnél: nincsenek vagy alig vannak üzlethelyiségek, bemutatótermek, eladók, tanácsadók, csak egy bazi nagy raktár, esetleg néhány személyes átvételi pont meg egy webshop.
De mindennek van ára, az olcsóságnak például ez. Megvehetted volna valamelyik közeli műszaki boltban is a mosógépet, akkor hiba esetén csak odáig kellene visszavinned, ami kényelmesebb lenne. De ott lehet, hogy többe került volna épp a fent felsorolt okok miatt.
Szerintem pont ezért, amit leírsz, papíron eleget tesznek a jótállási kötelezettségnek, de olyan feltételekkel, hogy egy pár ezer forintos alkatrésznél “ne legyen kedved” élni vele.
Nálunk tizenéve egy hűtővel volt úgy a médiától, hogy pár hét után elkezdett visítani a a csapágyazása egy légkeverő ventilátornak.
Pontos hiba és típusleírás alapján 2-3 hét után kijött egy szerelő megállapítani, hogy “jé tényleg a ventilátort kell cserélni”, és 4 hét a szállítás.
Addig a hálóban is ezt kellett hallgatni.
"Emagnál miért nincs olyan opció, hogy kijönne egy szerelő megjavítani a készüléket"
Mert nincs szerelőjük.
A 10 kgnál nehezebb vagy fix bekötésű termékek a helyszínen vannak javítva.
Ez törvényi előírás nem opció tehát az emag nem kötelezhet téged ettől eltérni.
Innentől kezdődően meg KELL oldaniuk, NEM kell kipakolnod nem kell semmit se csinálnod.
Egy mosógép mióta fix bekötésű?
Kézzel rácsavarom a csapra a csövet, meg bedugom a lefolyóba a gumidugó szerű csővéget, meg bedugom a dugvillát.
Azt hittem, pl. a bojler fix, ahol minimum villáskulcs és vízelzárás szükségeltetik a csövek bontásához, illetve nem dugvillával vannak ellátva, hanem fixre van a vellany is kötve.
Ha a vagy szocskat használjuk két feltétel esetén akkor bármelyik teljesül az igaz.
Tehát
10 kgnal nehezebb
Vagy
Fix bekötés
Remélem így már te is megérted.
“ Ez törvényi előírás nem opció tehát az emag nem kötelezhet téged ettől eltérni.”
Kötelező jótállás időtartama alatt ez igaz, utána jön a szavatosság, ott már nem köteles.
A kötelező jótállás lehet, hogy csak 1 év volt, ez a gép vételárától függ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!