Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Az elektronikus autók csendess...

Az elektronikus autók csendességéből következhet, hogy egyszer kitalálják végre a halk flexet és fúrót?

Figyelt kérdés

Vagy így nem függ össze?

Kösz.



2020. okt. 24. 08:45
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem valószínű. Az elektromos autók azért csendesebbek a szokásosnál, mert a meghajtásuk más, mint amit eddig megszoktunk. A villanymotor a belső égésűnél sokkal csendesebb, a hajtáslánc további zajforrásait meg már korábban elcsendesítették a gyártók. A flexek már most is elektromos hajtásúak, itt már nem lehet decibeleket nyerni. A két fő zajforrás a szöghajtás visítása és a tárcsa, illetve a megmunkált anyag találkozása. Ezeken már nem lehet faragni. A szöghajtás lehetne még csendesebb, de a gép ettől annyival nehezebb és drágább lenne, hogy senki sem venné meg.

A fúróknál sokszor nem a saját zaj jelent problémát. A hajtás itt is elektromos és még szöghajtás sincs. Viszont ha falat fúrnak vele, a fal minden rezgést közvetít, sokkal jobban, mint a levegő, te pedig két emelettel feljebb is tudod, hogy Miska báttya az első emelet hatból új TV-konzolt vett. Amíg nem találják fel a rezgést elnyelő, könnyen forgácsolható falazóanyagot, addig ez így marad.

2020. okt. 24. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Az elektromos autókban zárt a motor és a hajtómű, elektronikus hajtásszabályzása van, vízkör hűti. A kéziszerszámok sokkal nyitottabbak, hiába van már akkus fúróban EC motoros, de a hűtése levegős, így a hajtászaj sokkal jobban tud a környezetbe távozni, másrészt a hajtásuknál a zajterhelés minimalizálása nem annyira szempont. Sarokcsiszolóknál pedig a kommutátoros motor nemigen lesz kiváltva másra még jó ideig, és ezeknél is ugyanez a helyzet, intenzív hűtésigénye van, amit a legegyszerűbb levegővel megoldani, így a rendszer nagyon nyitott.
2020. okt. 24. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 qkker1 ***** válasza:
72%
Flex-nek melyik gépére gondolsz? /ugyanúgy egy gyártó, mint a Hilti/
2020. okt. 24. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

a sarokcsiszolókban nem a motor a zajos hanem a szöghajtás. bár megfelelő tervezéssel és gyártással azon nagyon sokat lehetne halkítani, de azt nem akarod kifizetni.

fúrókban is inkább a hajtómű a zajosabb mint a motor.

2020. okt. 24. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Morzsi007 ***** válasza:
100%
Utolsóval egyetértek. A fogaskerek okozzák a nagyobb gondot, pesze lehetne finomabb, halkabb megoldást, de nem érné meg senkinek.
2020. okt. 24. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2020. okt. 24. 10:40
 7/9 anonim ***** válasza:
Lehetne, gyártanak szénkefementes motort, lehet halk fogaskerekeket is gyártani, de tojnak rá. Minek strapálják magukat, ha ezt is megveszik?
2020. okt. 25. 02:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
83%
Szöghajtás hanggos... közelében sincs annak a hangnak, ahogy a korong eszi az anyagot. Amellett a hajtás hangját észre sem lehet venni.
2020. okt. 25. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Igen, közben rájöttem, hogy a kérdés nem túl jó. Hisz a fő zaj a forgácsolt anyag és a megmunkáló fej találkozásakor keletkezik. Még nem ébredtem fel (a szomszéd flexétől) teljes mértékben, amikor feltettem a kérdést. Kösz.
2020. dec. 29. 18:56

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!