Canon eos M6 (milc) vagy eos 200d (dslr) melyiket választanátok?
Nincs annak keresője, te. A hátsó LCD szolgál e célra.
De ha ráteszed a külön kaphatót (hatvanezer), arról például Ken Rockwell jókat ír.
Ken Rockwellt sokan tartják hülyének, de szerintem nem mindenben az.
Mindkét gép a belépő kategóriába tartozik.
Én az EOS 200D-t választanám.
Hogy miért?
+ Az akkumulátor kapacitása több mint a duplája.
+ Optikai kereső.
+ Olcsóbb a váz és objektiv.
Az M6-nak is van pár előnye, de nálam nem szempont.
+ Kisebb és könnyebb váz.
+ 9 képet tud lőni másodpercenként, mig a 200D csak 5-t.
Igen adapterrel már elvész a különbség mint méretben, mint súlyban is. De pl nálam a súly nem számit.
A félkilós gépemen általában egy majdnem másfél kilós obi van. :d Az a 10-20 deka már nem számitana semmit.
Ami az LCD frissítését illeti, hát, én nem mondom azt, hogy a világ minden gyártmánya egyformán működik. Azt sem tudom, mekkora a fejlődés. És azt sem, beleépítettek-e az M6-ba egy késleltetést/féket. De 2003-ban (!) fényképeztem lovassportot kompakt géppel, kihajtható LCD-t használva keresőnek, annak az LCD-je nem szaggatott. Bár a ló végülis nem megy többel 40-nél ilyen körülmények között. Meg az is kérdés, suhanó nyílvesszőt akarsz-e precízen látni, vagy mekkorát akarsz rántani a gépen. Az is igaz, kisebb volt mind a gép, mind az LCD felbontása, tehát kevesebb számítási feladatot kellett adott időben végrehajtani, de hol van már az akkori hardver... másfél perc alatt állt fel a gép bekapcsolás után.
Biztosan van olyan bolt, ahol bekapcsolható mintadarabok vannak, járj el.
hogy mennyire van késleltetés az LCD/kereső esetén, az függhet beállításoktól is és nagyon eltér gépenként, meg persze függ a helyzettől is, amiben használod. főleg sorozat fotóknál és nagy mozgásoknál (pl. melletted/előtted elrohanó gyerek) tud nagyon érezhetővé válni.
az meg nagyon személy, helyzet és felhasználás függő, hogy te mennyire érzékeled, illetve mennyire zavar téged.
mindenképp érdemes kipróbálni vásárlás előtt. minimum egy boltban, vagy vannak kipróbálós napok/rendezvények is a legtöbb márkánál. sőt bérleti lehetőségek is akadnak, az is megérheti akár - persze ismerősökét könnyebb próbálgatni.
a tükörreflexes gépeknél ugye magát azt a fényt (konkrétan azokat a fotonokat) látod a keresőben, ami átjön az objektíven és ami exponáláskor az érkézelőre kerül a szemed helyett. így annál élőbb semmi nem tud lenni.
több fotóssal találkoztam mád, akiket pl. már az is zavar, hogy nem ezt a valós képet látja a MILC elektronikus keresőjében, hanem egy képfeldolgozáson átesett videó képet - függetlenül a késleltetéstől.
főleg alacsonyabb kategóriáknál a MILC-eknek az expo késése (shutter lag) is nagyobb lehet és a kezelése is nagyon más szokott lenni (kevesebb gomb és tárcsa, több minden kerül menübe).
viszont emlékeim szerint az M6 egy magasabb kategóriájú MILC, mint a 200D a tükörreflexesek között. így akár többet is tudhat. én csak az M5-el találkoztam, az egészen szerethető és elég komoly kis gép. (aminek az M6 kb. az EVF nélküli változata).
persze egyik sem ér egy Sony a7III nyomába, de nem is ugyanarról az árkategóriáról beszélünk.
M-el nem sok tapasztalatom van, sőt M5-el se rémlik ilyen, de több más gyártmányú milccel tapasztaltam nagyon durvákat is ezen a téren.
van, hogy már normál kereső képnél is van érezhető késés, de főleg olyankor szoktam tapasztalni, ha nyomod a sorozatot valamire és ilyenkor vannak gépek, amiknél úgy belassul az "élőkép", hogy nem lehet vele tovább követni a mozgást. még komolyabb MILC-eknél is tapasztaltam ilyet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!