Miért fut ki egy-egy fényképező, mikor még bőven lenne szerintem rá érdeklődő?
Mivel azt a vállalkozásnak már nem éri meg gyártani és sokkal kisebb lenne rajta a haszna, mint az új gépeken.
Emellett ha nem haladnak a technológiával, akkor lemaradnak és az megint hátrányos volna számuka.
Ha pedig túl sok modell van kereskedelemben az megint több költség, ami nem térül meg.
Sorolhatnám még részletesebben is, de hidd el jó indokkal nem csinálják(pénzügyi okok)
"rányomják hogy "kifutott", mert ott az újabb szintén 200 ezerért."
Jól látod, ez az üzleti modell
" Aki kevesebbet szánna rá megvenné a régebbi modellt is."
Ja, aki kevesebbet szánna rá, az vegyen olcsóbbat.
Ha nekem valamin 20 ezer hasznom van, nem érdekem 30 ezerrel olcsóbban adni, csak azért mert valakinek az tetszene.
Ha cég lennél, meg sem fordulna a fejedben ilyesmi.
Ha csökken a bevétel, a részvényesek egyből sípolni kezdenek, nincs lazsálás, kell az új modell, amiért nyálcsorgatva állnak sorba a bolt előtt a vevők.
A többi csak rizsa amiről te álmodozol.
Egy gép azért kerül csak pár száz ezer forintba es nem 10 millióba mert milliós darab szériában gyártják
Azért mert van pár ezer erdeklődő nem fognak letolni még egy szériát azért hogy ráadásul még olcsobban is adják mivel már elavult
" hanem azt hogy leállítják a forgalmazást"
A gyártás és a kereskedelem nem úgy működik hogy legyártanak valamiből egy nagy adagot és megnézik hogy el lehet-e adni. Még mielőtt gyártásban megy, a marketing pontosan tudja hogy mely régiókat milyen mennyiséggel fog ellátni. Előzetes becslésekkel rendelkeznek az eladási számok tekintetében. Ami vagy hozza a formát, vagy nem, de valahol meg kell húzni a határt. És a határ nem az, amokor már egy fél éve egyetlen darabot se adtak el a termékből.
Megnézik a legjobb mutatókkal rendelkező régiókat, átcsoportosítják a készletet, esetleg megfejelik még valami akcióval és ennyi. Külön szakma az eladásokat megtervezni. Raktárra senki nem termel, kivéve ha az az eladási stratégia része.
Szóval a gyártás és a marketing nem csak annyi hogy van valahol egy gép, amit ha bekapcsolnak, elkezd fényképezőgép hullani belőle, aztán pedig elkezdenek gondolkozni hogy mit lehet vele kezdeni. Aztán amikor már térdig járnak a fényképezőgépben, akkor kidózerolják az udvarra.
Ha a vásárlók tudnák, hogy a felfutás végén az eredeti ár töredékéért lehet majd hozzájutni ugyanahhoz a cikkhez, nagy hányaduk tudatosan kivárná ezt az időszakot. De rájuk nem lehet kereskedelmi stratégiát alapozni, így rá kell vezetni őket hogy addig vegyék amíg van. És nem szégyellik levenni a polcról, ha a stratégia úgy kívánja, kell a hely a következő modellnek.
Persze, megértelek, vannak olyan éttermek ahol a kaja zárás előtt olcsóbb, valami ilyesmire gondolsz, nem rossz ötlet, de csak neked tetszik. És amíg a gyártónak/kereskedőnek nem érdeke, addig ez nem fog változni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!