Fuji finepix s8600 gépnek miért zajosak a képei?
Boltos haver állítása szerint az összes fuji képe zajos.A sógorom a másodikat veszi és mind az.
Szerintem,ha teheted vidd vissza a boltba és kérd vissza az árát.
Zajmentesség szempontjából a feldolgozórendszeren túl nagyon fontos a képérzékelő lapka mérete és a rajta lévő pixelek szám. Minél kisebb az érzékelő és minél több pixelt zsúfolnak rá annál nagyobb a zaj.
Ezt vagy eltünteti utólag szoftveresen a gép és akkor mosott, festményszerű lesz a kép, vagy meghagyja és akkor zajos.
Nincs zajtalan kép. Valamilyen mértékben mind zajos. Csak az a kérdés, hogy a képet néző ezt mennyire tolerálja?
Hatalmas tévedés, hogy az olcsóbb bridge-nek becézett gépek képminőségben felülmúlják a hasonló árú kompaktokat. Az égvilágon semmi előnyük nincs ezen a téren. Ezek tükrös gépekhez hasonlító, többnyire nagy zoomos fényképezőgépek, ugyanolyan belsővel, mint egy olcsóbb kompakt. Jó részük manuális expozíciós beállításokat sem enged, kis részük megadja ezek illúzióját (pl. FinePix gépek).
A szenzoruk általában 1/2,3"-os, ugyanakkora mint egy 18 ezer forintos gagyikompakté. Felbontásuk is nagyjából akkora (16-20 Mpixel), úgyhogy a képminőségük is hasonló.
Egy fokkal jobbak, de főleg gyorsabbak a CMOS, különösen a BSI-CMOS szenzoros gépek, de 1/2,3"-os méretben ezek előnye is alig látható.
Még egy kis lépés a zajtalanság felé az 1/1,7"-os vagy 2/3"-os szenzorok, de ezek már drágább 100 ezer körüli gépek. A bridge-ek legjobbjait jelenleg 1"-os szenzorokkal szerelik. Az áruk pedig simán 200-300 ezer forint körüli, amennyiért már MILC és DSLR is kapható.
Egy 1"-os szenzor négyszer akkora felületű, mint egy 1/2,3"-os, és az ilyen gépek hasonló felbontásúak is, tehát a pixeleik mérete is 4x nagyobb egy olcsó bridge-nél. Ez sokkal jobb fénygyűjtő képességet és alacsonyabb zajt jelent. 1"-os szenzorral szerelik a valódi bridge Panasonic FZ1000-et, és Sony RX10-et, vagy a pro kompakt Canon G7X-et és Sony RX100-at, illetve a MILC Nikon 1 sorozatot, vagy a Samsung NX Mini-t. Itt már látható a különbség, de az 1"-os szenzor is elég zajos a következőkhöz képest.
Jobb eredményt adnak a 4/3"-os szenzorok, melyek kb. 8x akkorák mint a gépedben lévő. Jobbára Olympus és Panasonic MILC gépekben vannak.
A következő lépés az ún. APS-C méretű érzékelők. Ezek kb. 12-13x akkorák mint egy 40-50 ezres "bridge"-be szerelt szenzor. Ilkyennel szerelik a Canon, Fujifilm, olcsóbb Sony, és Samsung MILC gépeket, és néhány Pentax, Leica MILC-et is. Ilyenek vannak a legtöbb tükörreflexes gépben. Itt már viszonylag alacsony zajszintről beszélhetünk magasabb érzékenységnél is, de ezek sem zajtalanok, csak mérföldekkel jobbak az 1/2,3"-os szenzoroknál. Igaz ekkora képmérethez emberi léptékben nem lehet 50-80x-os zoomot konstruálni, úgyhogy ez a fícsör kilőve. Már 65 ezer körül kapható ilyen MILC.
Ezeknél is jobbak az úgynevezett fullframe méretű szenzorok, melyekkel a legdrágább, profi, vagy ahhoz közeli tükrösöket szerelik. Felületük 30x akkora mint az átlag bridge-ek szenzora. A Sony A7s például ilyen szenzoros, de "csak" 12 megapixeles, vagyis a te gépednél is kisebb felbontású, de a 30x akkora érzékelője és a kevesebb képpontja miatt a pixeleinek mérete sokkal-sokkal nagyobb. Jelenleg ez a legzajtalanabb gép ebben a kategóriában, akár ISO409600 ig emelhető érzékenységgel, ahol valószínűleg alig zajtalanabb mint a te géped ISO400-nál, ha egyáltalán...
Mint mondtam, tökéletesen zajmentes gép nincs.
78 ezer forintos Fujifilm S9900W képe ISO1600-on (1/2,3"-os szenzor): [link]
65 ezer forintos Samsung NX2000 képe ISO1600-on (APS-C szenzor): [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!