Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Az Új (Éppen a csomagolásból...

Az Új (Éppen a csomagolásból kibontott. ) memóriakártyát minden fényképezőgéptipusnál le KELL formázni a fényképezőgépben először?

Figyelt kérdés

Arra lennék kíváncsi, hogy a kezelési útmutatók mit írnak?

Illetve arra is, ki hogy szokta használni?

Hallottam olyanról, aki nem formázta le sohasem az új kártyát, mégis egy hiba nélkül használta.

Viszont olyanról is, aki szintén elfelejtette az új kártyát leformázni a fényképezőgépben és folyamatos adatvesztésekkel küszködött.


Nem értek hozzá, de az ember abból indul ki, hogy egy új pendrive-ot sem kell az első használat előtt a felhasználónak leformázni!



2014. szept. 30. 17:24
 1/10 anonim ***** válasza:
Érdemes.
2014. szept. 30. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Ma döbbentem rá.

Szerintem inkább kötelező!


"Ha a memóriakártya új, vagy korábban más fényképezőgépben, vagy számítógépen lett formázva, akkor használat előtt meg kell formázni ezzel a készülékkel."


forrás: Canon EOS 600D kezelési útmutató

2014. szept. 30. 17:38
 3/10 BazsiBácsi ***** válasza:
54%

Nem kötelező (hisz formázás nélkül is működik, elvégre "Ready-to-use" formában kapod meg), viszont ártani nem árthat, ha a fényképezőgépedben leformázod. Kb. 30 másodpercet vesz el az ember életéből.


Viszont azt is szokták javasolni (sőt, valamelyik kézikönyben benne is van), hogy ha lemásoltad a képeket a gépről (most ne menjünk bele a biztonsági másolat témakörbe, nem az a kérdés), utána nem árt a gépen formázással törölni a képeket.

2014. szept. 30. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Szia!

Sajnos a Canon EOS 1100D és a Canon EOS 600D esetében KÖTELEZŐ! Éppen most küldik vissza a gépemet (folyamatos adatvesztés hibájával volt bent), mert kiderült, hogy én az új kártyát nem formáztam a gépben első használatkor!

A szervíz szerint minden hibát az első formázás hiánya okozott és én vagyok a hibás. Én, még elnézést is kértem a Canon szerelőjétől végül!


Igen, most nem a betelt, majd letörölt, használt kártya formázásáról van szó. Nekem vadiúj (KINGSTON) kártyáról a 10. kép után vesztek el az adatok!

2014. szept. 30. 18:22
 5/10 BazsiBácsi ***** válasza:

Ilyen idegesítő hülyeségekkel találkoztam már. 1100D-be egy Nikonból kiszedett kártyát nem tudtál használni, kiírta, hogy formázni kell. A másik, hogy egy Sony A200-ból kiszedett CF egy Canon DSLR-be működik, viszont mihelyst fényképezel vele, vagy leformázod a Canonba, és visszateszed a Sonyba, zíkol, hogy hibás kártya, cseréld ki (formázás lehetőségét fel se ajánlja. Leformázod windows alatt, beteszed a Sonyba, és működik.


Lényeg, hogy vannak ilyen hülyeségek, de altalában jelzi a gép, hogy nem jó a kártya.


Viszont ha legalább egyszer formáztad a gépben, és utána is volt adatvesztés, akkor vagy a gép hibás, vagy a kártya. Ez a kettő lehetséges.


Mindenesetre mielőtt újra használnád a kártyát,dugd be egy kártyaolvasóba, és futtass végig rajta egy "H2testw" névre hallgató programot. Innen tudod letölteni:

[link]


Elindítod, belekattintassz az "English" mezőbe, majd Select targettel kiválasztod a memóriakártyát, "all avaible space", "write+verify". Egy darabig eltart. Aztán kiírja, hogy talál-e hibát a kártyán.


Az, hogy új meg semmit nem jelent. Lehet gyári hibás is, viszont Kingston esetében lehet hamisítvány is. Én belefutottam már mindkettőbe, ezért általában ha veszek egyet, és valami gríz van h2testw úgyis kidobja.

2014. szept. 30. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a legutóbbi nagyon hasznos volt!

Nos én eddig két kártyát vettem, mindkettő Kingston, az eslő Q10-es volt (Az EDigital üzletben, szóval nem hiszem, hogy hamisítvány lenne.). Sajnos a felhasználás előtt a géppel nem formáztam. Ez eszembe sem jutott, mivel a testvérem három éve használ 1100D-t úgy, hogy az új kártyákat sohasem formázza. A leírást pedig nem olvastam sajnos figyelmesen, ill. szerintem a hiba súlyosságához mérten erre nem hívják fel a figyelmet!


Szóval mindkét kártyával többször bekrepált az EOS 600D-m, a másodikkal a behelyezés utáni 10. kép körül.


Nekem gyanús, hogy az EOS 600D esetében a markolatban elhelyezett kártyafedél véletlenszerű (nem akaratlagos) kinyílása állhat a háttérben!

(Még az is lehetséges, hogy a kártyafedél érzékelője romlott el és jelez nyitott állapotot expo közben a gépnek.) Ezt azért írom, mert 1-2 alkalommal, már észrevettem, hogy "hopsz" a kártyanyílás kinyílt a kezemben! (A gép, pedig leállt.)


Szerintem ez konstrukciós hiba, hogy a kártyanyílás fedele egy óvatlan húzásra kinyílik, ill. pont a markolatba sikerült beletervezni, miközben az 1100D-nél alul az akkumulátornyílással van egy fedél alatt!


(Ez utóbbi magyarázhatja, hogy az 1100D esetén sohasem volt hiba!)


Mostmár, csak egy kérdésem van, a Canon-nál is ezentúl úgy kell majd fényképezőgépet venni, mint a Praktikerben fúrógépet (Magyarul megnézed és mivel ismered a lehetséges konstrukciós hibákat, a rossznak tűnő megoldásokat alkalmazó tajwani cuccot otthagyod...)?

2014. okt. 1. 10:18
 7/10 BazsiBácsi ***** válasza:

Ez egy általános vélemény tőlem, ami minden műszaki cikkre igaz:


Tömeggyártás van, ráadásul kínában, tájvánon, kóreába, stb. Mivel javarészt ember tervezi, ember rakja össze, ember teszteli, előfordulhatnak konstrukciós hibák, vagy éppen gyári hibák, vagy egyszerűen minőségi hibák. Ez ugyanúgy megvan egy 2 millió forintos fényképezőgépnél is, mint egy belépő DSLR-nél. És ez érvényes az európai országokra is, ugyanúgy japánra is, az USA-ra is, minden országra.


Canonra vonatkozóan:

A 600D markolata elég kopott lehet, ha kézben tartva kinyílik. Amit tudok javasolni, hogy vitesd el egy műszerészhez, és mondd meg neki, hogy az akksitartó fedélnél lévő mikrokapcsolót kösse rövidre. Ez nagyjából egy fél órás meló, több ideig tart szétszedni-összerakni a markolatot, mint összeforrasztani a lábakat. Sztem egy ezresét megcsinálja. Cserébe ha legközelebb lenyílik a fedél, nem kapcsol ki.


1100D-vel kapcsolatban nem tudok mit mondani, csak azt, amit már írtam: ha adatvesztés van, akkor 2 hiba lehetséges: váz, vagy kártya.


Az eDigitálba is bekerülhet gyári hibás kártya, én azt tudom javasolni, hogy a fent írt h2testw programmal futtasd végig facebookozás/fürdés/filmnézés/akármi közben. Ha nem talál hibát, akkor megnyugodhatsz, hogy a kártya jó, és lehet csak tényleg valami hülyesége volt a váznak. Az is lehet, hogy csak firmware-t kell frissíteni a vázon. Viszont ha talál hibát, akkor meg bemész az e-be, és kicserélteted (Kingston-okra ha jól rémlik, akkor éllettartam garancia van, vagy valami borzasztóan nagy év (az enyémre 99 év)).

2014. okt. 1. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Szia!

Köszönöm a hozzászólásodat!


Sajnos az EOS 600D egy éves, semmi kopás nincs a markolaton, mégis kinyílik a fedél.


Nevetséges, egy egy éves belépő DSLR-t barmolni! (Mert a rövidre zárás az barmolás, 1000 Ft-ért.) Arról nem is beszélve, hogy az érzékelő nem véletlenül van ott, mert pl. ha fájlművelet közben valaki kiveszi a kártyát, az nyilván a vázat is elintézné, de a rajta lévő szoftvert egészen biztosan. Sajnos mindennek van oka. A hibának is.

(Persze az én leragasztásos ötletem is barmolás, szóval én sem vagyok különb, sőtt!)


Nagyon valószínűtlen, hogy az új kártya formázásának elmulasztása okozza ezeket a sorozatos hibákat.


De hidd el, én reménykedem a legjobban benne, hogy így legyen és soha többet ne kelljen izgulni és ne vesszenek el képeim. Félek, nem így lesz, csak annyi történt, hogy bevittem a szervízbe, ahol ahelyett, hogy ismernék, amit gyártanak, szépen megmondták nekem a tutit. A garanciám, meg nemsokára letelik.


Én a fogyasztóvédelemhez is fordultam, de még mindig semmi választ nem kaptam tőlük! Persze lehet nem bírják kapacitással ezt a szemétáradatot..., amit megértek.


Sajnos úgy érzem pénzünk és most mindenkiére gondolok Hazánkban, duplán nem ér semmit, nem ér semmit az adónk, mert a belőle fenntartott hatóság képtelen megvédeni az állampolgárok érdekeit és nem ér semmit az adózott jövedelmünk sem, mert jobbhíján nem tudjuk azt mire költeni, mivel a legmárkásabb termékek is sokszor a szemét, bóvli kategóriát képviselik.


(Bocsánat, ma egyébként is depressziós napom van, a fényképezőgép egyébként a legkisebb problémám sajnos, nem kellett volna megvenni, ennyi. Egészen addig, amíg úgy nem élek, hogy 200 000 Ft-ot bármikor bedobok a szemetesbe, mert egyszerűen annyit keresek, hogy nem érdekel!) Még szerencse, hogy így sohasem szeretnék élni!

2014. okt. 1. 17:40
 9/10 BazsiBácsi ***** válasza:

Hijj, bocsi, félreértettelek. Én azt hittem, hogy portrémarkolatról beszélünk, és csak most esett le, hogy a memóriakártya-fedélról van szó, és a váz markolatáról. Ez viszont tényleg ciki, hogy kinyílik magától. Nekem egy 7 éves 30D-m van, úgy kell megverekedni vele, ha ki akarom szedni a kártyát (mondjuk nincs is sűrűn nyitogatva, mert USB-n keresztül szedem le a képeket). Ebben az esetben szét ne szedesd, nem éri meg. Esetleg fizetős szervízben fedélcsere, de nem hiszem, hogy olcsó mulatság lenne (az oldalt lévő kis darab gumidarab, ami takarja az USB, stb csatlakozókat egy 20D vázra HÉT ezer forint. A markolat gumiborítása szintén valami tizenpárezres tétel).


Én még mindig azt tudom javasolni, hogy ellenőrizd le a kártyád, aztán ha megint csinálja, akkor KÁRTYÁSTÓL vidd el a szervízhez, és nyomós érvekre hivatkozva határozottan kérd meg őket, hogy orvosolják a hibát.

2014. okt. 2. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszodat! Még van pár nap gari a gépen, visszajött a szervízből. Sajnos a szervízleíráson azt írják, amit én mondtam, hogy hibás a gép, arról semmi papírt nem kaptam, ami az ő álláspontjuk, hogy szerintük nincs hiba! Sajnálom, hogy telefonban annyora nagyon okos a Camera Kft, de mihejst valamit le kell írni, rögvest üresen marad a papír!

Ismerős, a volt főnököm azért félt a levelektől, mert állítása szerint megfigyelték..., így megkért, hogy problémákat, csak szóban beszéljünk... Jó cég volt, lehet a Camera Kft is hasonlóan jó cég.


A mostani munkahelyemen van egy informatikus szakember, neki 550D-je van, ami nagyon hasonló. Megkérdeztem őt is, hogy szokta-e a vadiúj kártyát formázni, a válasza a következő volt.:

"NEM, mert az már gyárilag meg van formázva!"


Aztán megnyittattam vele az 550D-je felhasználási útmutatóját és ott elképedve olvasta, hogy utasítás, hogy az új kártyát először a gépben meg kell formázni!


Én még mindig nem hiszem el, hogy az új kártya formázásának elmulasztása okozza az adatvesztéseket a gépben! Sajnos a hiba természetét ismerve a hátralévő kb. egy hét garanciaidő alatt már nem fog előjönni. :(


A fogyasztóvédelem 9 napja, mióta rájuk telefonáltam (le van adva az ügy 12 napja) "eltűnt" és semmi választ nem kaptam tőlük.


Komolyan mondom, már kb, min. 5 munkanapom ráment eddig a Canon EOS 600D gép betegségeire. Engem ki fog kifizetni, mert a Canon Hungária mindig érdeklődve köszöni meg a teszteredményeket, viszont leírta, hogy ő nem tudja azokat a saját szakszervizének eljuttani... Ez ugye teljesen rendben van, mert minek is!


8 évig szerettem volna egy gépet és spóroltam rá, mert idegesített, hogy a nyaralásokról sosincs rendes fényképem, tavaly több hónapnyi válogatás után megvettem, bár ne tettem volna!


Még tesztelem, de nincs rá időm, bele is vagyok fáradva, idegileg is, kedvem sincs hozzá.

Legyen öröme a Canon cégnek, ismét 145 000 Ft-al gazdagabbak lettek! Remélem szépen épül a birodalom, ott Tajvanon és sok szakét isznak a pénzemből a japán urak!

Elérhetőségük nincs, a Japánoknak semmi, Tajvanba próbáltam írni, talán fel is hívott onnan valaki, de nem tudott az illető angolul és letette...



Persze, a Canon kutatói ösztöndíly összesen 15 embernek van kiírva egész Európában, de csak tényleg azoknak, akikkel "aranyat" tudnak majd csinálni, ha "elszívják" az agyakat Japánba.: [link] Nem túl nagyvonalú...


Már az is eszembe jutott, hogy mivel semmi emberi elérhetőségük nincs, nekik is leírom a panaszaimat, főleg, ha az elkövetkező pár napban, vagy hétben, megint elvesznek a képeim.

2014. okt. 7. 19:44

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!