Mit jelent a Canon 6D-nél, hogy az egyik keresztszenzora F5.6-os a másik meg 2.8-as?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
6d-nél csak a középső fókuszpont keresztszenzos és fényerős (akár -3EV-nél is méri még a fényt). A többi fókuszpont kevésbé érzékeny.
Ezt még nem hallottam, hogy f-számmal jellemeznék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ezek az AF rendszerek úgy működnek, hogy egy nézi, milyen a kép a fókuszsík előtt, egy pedig, hogy milyen mögötte. Ezeken a szenzorokon az egyenesek elkenődnek attól függő mértékben, hogy milyenek a fókuszviszonyok. Minél kisebb az f érték, tehát minél nagyobb a bemeneti nyílásszög, egy adott mértékben fókuszon kívül lévő egyenes annál nagyobb pacát hoz létre.
A kereszt szenzorok különösen érzékenyek a függőleges és vízszintes pacákra is, de csak akkor, hogy elég nagy pacákat tudunk rajtuk produkálni. Ehhez kell a nagy nyílásszög, azaz a kis f érték.
Ha a mélységélességnek és a szóródási körnek utána olvasol, világosabb lesz a dolog.
Dióhéjban: az f2.8-as szenzor pontosabb, mint az f5.6-os, de ahhoz, hogy működjön, legalább f2.8-as objektív kell hozzá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem tudom, mit értesz az alatt, hogy "buta", de egy ilyen kategóriájú gépnél a fotósnak kell intelligensnek lennie.
Méterembe, épületekhez, tájakhoz nagyon jó gép, eszméletlen képminőséggel, GPS-szel, WiFi-vel. A középső AF pont nagyon jó, a szélsők viszont az 5 évvel ezelőtti közepes színvonalat képviselik, ami rendezvényfotózáshoz, sporthoz, esküvőhöz szerintem kevés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem viszont épp az az erőssége, hogy kevés fénynél (ld rendezvények, belső terek, stb) vaku nélkül lehet fotózni. Nagyon magas ISO-n még zajmentes, a középső pont tökéletesen fókuszál, és 20mp mellett bőven van lehetőség utólag megvágni a képeket, ha arra van szükség.
Én nagyon szeretem, egyáltalán nem buta gép. Amit ezzel nem tudsz megcsinálni, az már a te hibád, nem a gépé.
Úgy értem a butát, hogy egy lebutított full-frame azaz szolgáltatásban tud keveset. Úgy is nevezik, hogy a "szegény ember full-frame-je".
Nyílván ezt nem kezdőknem találták ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha eltökélt vagy a dologban, megveheted kezdőként is. Azért nem ajánlgatnak mindenkinek ilyen gépet, mert ha megunja fél év után (vagy csak rájön, hogy a gép nem elég, és kő kemény tudás is kell), akkor sok pénzt bukik.
Nekem nem jöttek be a szélső AF pontok, nem tudok bennük megbízni. Sokkal jobb, mint az 5D II, ez tény, de én maradok az 5D III-nál, hiába rosszabb a kép és nincs GPS. 2.8-on, sötétben nagyon sok múlik az AF-en.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Pusztan kivancsisagbol kerdezem, hogy mi az a szolgaltatas, amire ugy altalaban szukseg van, es egy 6d nem kepes ra?
Nyilvan az 5d III jobb, nem hiaba kerul joval tobbe. Ilyen alapon az 1d C is biztos jobb, kerdes az is, hogy kinek mire van szuksege.
Ha sok penzed van, vehetsz barmit, de ha szukebb a keret, akkor a 6d tokeletes full frame vaz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Már írtam: nem elég jók a szélső AF pontok. 5D mkIII-on mindegy, melyik AF pontot használod, az összes ugyanolyan halál pontos. Kis mélységélességnél, mozgó témánál nem lehet középső AF pont után rekomponálni, és nem azért lövök 20 MP-es RAW-okat, hogy aztán a kétharmadát eldobjam a képnek vágással. A 6D szélső pontjai nem követő fókusz bajnokok.
A többiben a 6D ugyanolyan jó, vagy jobb. Az ár-érték aránya is sokkal kielégítőbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!