Mi okozza nagy rekesznél a túl fényes, opálos képet?
Figyelt kérdés
APS-C méretű Nikonhoz használok jó minőségű, régi manuális objektíveket. Napsütésben az 50mm-es objektívnél a 2-es, és 2.8-as rekesznél olyan opálos lesz a kép, mint amikor kézzel összefogdossák a lencsét. 4-es, 5.6-os rekesznél ez a hatás eltűnik, illetve teljes nyíláson is ha már kevés a fény. Nagyobb, 135mm-es objektívnél is megvan ez a jelenség, de sokkal kisebb mértékben (csak a legnagyobb, 2.5-es rekesznél jelentkezik).
Lehet hogy mivel 36x24mm-es kép vetül a CCD-re túl sok fény megy a kis CCD köré és ez okozza? Full-frame-es DSLR-nél ez a hatás vajon ugyanúgy meglenne?
2013. szept. 11. 18:09
1/4 anonim válasza:
Egy képet nem linkelnél? Nem a szembefényt viseli rosszul az objektív?
2/4 A kérdező kommentje:
Képet most sajnos nem tudok feltenni, de biztosan nem ellenfény, kicsit ahhoz is tudnám hasonlítani mintha párás lenne az objektív és ez miatt fényesek, elmosódottak a kontúrok.
2013. szept. 11. 20:31
3/4 anonim válasza:
Nincs gomba, vagy más maszat az objektívben?
4/4 A kérdező kommentje:
Nincs, alig látható kevés por van csak, de ez az egész képen egységesen elég erősen látszik.
2013. szept. 12. 09:47
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!