A mai közép árkategóriás fényképezők (márkától függetlenül) szebb képeket csinálnak, mint a 2010-2014 körül gyártott hasonló típusok?
Vélemények a Kodak easysare z981-ról?
Vélemények a FujiFilm Finepix s4500-ról?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#9 az első nem rossz, a 2. és 3. kifejezetten rossz.
Nem értek egyet azzal az állítással (8-as válaszoló), hogy akinek drága gépe van már alapból szép képeket fog készíteni. Ez szimplán NEM IGAZ.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11 Na látod, téged se a kép hangulata érdekel, hanem csakis a technikai részletek. Viszont, arra próbáltam rávilágítani igen, hogy NEM a gép drágasága és modernsége fog egy képet kiemelni a többi közül.
Még egy kép, csak annyi, szerintetek milyen. Mind szépségre, mind technikailag (már amennyire szép egy ilyen, na értsétek jól).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Óh, több van mint gondolnád :D
Elég sok fotós csoportban benne vagyok, néha csak a fejemet fogom, hogy egyeseik méregdrága cuccokkal hibákkal teli fotókat tesznek fel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 persze, mivel ha technikailag rosszul van kivitelezve, az bizony rengeteget levon a kép értékéből. Ennél a kisgyerekes példánál tisztán látszik, hogy nem szándékosan lett ilyenre csinálva, hanem csak simná el lett rontva.
Ez a ragadozós kép rendben van. Éles, van témája, jól van kiexponálva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
“Mutass olyan fotóst, A7R3, vagy hasonló kaliberű masinával, aki rossz képeket csinál.”
Bármelyik fotós, aki csak megvenni tudta a gépet, de használni nem. Sokan előbb tesznek fel itt kérdést és várnak heteket a válaszra, minthogy elolvasnák a géphez adott használati útmutatót - egy beállításokról, kompozícióról, fotózási alapismeretekről szóló komolyabb könyvről már nem is beszélve.
Kedvező fényviszonyok között bárkinek könnyű jó képet csinálnia, amiben az automatika is egyre többet és könnyebben segít akár egy telefonban is. Viszont amikor a fényviszonyok nem ideálisak, az automatika könnyen megzavarodik. Vajon az autó belsejét kéne kiexponálnia, hogy a sofőr legyen felismerhető, vagy ő nem érdekes és a tájat kéne helyesen exponálni? Pláne, ha még az élességállítás se megy, úgyhogy egyik sem éles? És vajon mit ér egy nagyon szép színű, nagy felbontású kép, ami életlen? Vagy akár éles is lehet, csak nem az az ember éles rajta, aki téged érdekel. Merthogy a szem követő fókusz csak azzal foglalkozik, hogy a szemet állítsa élesre. Azt már nem tudja eldönteni, hogy a mikrofonba beszélő színész legyen éles, vagy a mögötte kukucskáló takarítónő.
Hiába van egy 2 milliós géped tudás nélkül. Várhatod, hogy megoldja helyetted a helyzeteket, ha te a különféle fénymérési módok jelentőségéről és a derítésről mit sem sejtve a háta mögül világító nappal akarod lefotózni a barátnődet és még vaku sincs a gépedben, amit automatikusan fel tudna csapni helyetted (márpedig az A7R3-ban nincs vaku, mert a gyártó úgy gondolja, csak az vegyen ilyet, aki tudja, mikor kell feltenni rá a vakut és akkor meg is teszi). A hozzá nem értőnek, aki automata módban akar fotózni és azt várja, hogy a gép oldjon meg helyette mindent, annak ott a belépő szintű gép automata móddal és magától, a gép szerint szükséges alkalmakkor villogó vakuval.
Ugyanez a gép viszont a színházban mindent ki fog villantani a vakujával, ha hagyod neki, mert nem tudja helyetted, hogy miért van sötét, biztos kell a vaku. Úgyhogy villant egyet és megpróbálja kiexponálni az előtted levő széket is, mert szerinte csak az lehet a célod. Magától nem tudja eldönteni, hogy épp szelfizel vagy a színpadon álló színészt fotózod.
Amit külön kabaré nézni, hogy sok kezdő minden kép után lecsuk, megint felnyílik, lecsukja, megint felnyílik, aztán meg már inkább leszorítja, hogy ne tudjon felnyílni, mert tudja, hogy ciki a színházban vakuzni, csak nem érti a helyzetet és nem tudja megfelelően használni a gépet.
Egyébként a profi gépekben (legtöbb gyártónál 1-es széria) többnyire nem csak beépített vaku, de tejesen automata mód se szokott lenni. Pont azért, mert aki profi gépet vesz, az úgyis tudja használni és azt is, hogy mit akar vele elérni, ezért nincs szükség teljesen automata módra, amiben mindent a gép dönt el helyetted és nem tudsz rajta változtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!