Eladtam a fényképező gépem, a vevő 1 hónap után szólt hogy nem jo, mit tehetek?
A kérdés adott, a hibát átvételkor észlelhette volna, az egész érdekessége hogy nálam nem jött elő ez a dolog!
De a lényeg hogy hiába nézték át, most 1 hónappal később olyan hibával vásároltatná vissza velem a terméket, ami nem ált fenn az eladáskor.
Nem állítom hogy hazudik, mindössze rejtélyes hogy egy hozzáértő egy ilyen hibát ne vett volna észre..
Aztán 1 hónap múlva, hát de..
Ilyenkor mi a teendő?
Nem, igazából nem roma a vevőm, értelmes srácnak tűnik.
Viszont fiatal, simán benne van az hogy valóban ráunt az egészre..
Ez egy analóg gép, állítása szerint a fénymérő nem működik, magyarul a gép nem mondja meg neki hogy hogyan állítsa be a gépet, hogy jól exponáljon.
A probléma ott kezdődik hogy nálam működött.
Viszont olyan szinten ért hozzá, hogy valóban teszt funkciókat is tudott futtani a gépen.
Ezért se ertem, pont a keresőbe nem nézett bele? Mert ott azonnal látszott volna a hiba, ha fentállt volna..
Pár tízezerről van szó, vissza is vásárolnám de:
-Alapból jó áron adtam a cuccot,
-30? Éves a gép, bármelyik pillanatban befshat rajta valami..
-Egy hónapot várt arra hogy hozzákerüljön a gép, aztán megint 1 hónapot várt bele hogy kipróbálja?
-Nálam működött, a gép által mért érték is jó volt - magyarul 100%osan működött.
-Nagyjából 8%-al vasároltatná vissza olcsóbban.
Arra gondoltam hogy, visszavásárlom tőle, de max 15%-os áron.
Más vevőm is lett volna rá, 1 honapja van nala., nem létezett a hiba amíg nálam volt.
Mit gondoltok?
Teljesen elzárkózom ettől.
Amikor elvitte működött a funkció.
1 hónappal később - miután nála volt már nem.
""Kiscsillag" a Nyukád!
A szavatosságról beszéltem, nem a jótállásról! Te kevered a kettőt."
Ha már ilyen szép megszólítést használtál, akkor olvass is utána. Az eladó felelőssége a hibás teljesítésre vonatkozik. Azaz a termék a vásárláskor rendelkezett azzal a hibával, ami a vevő előtt rejtve maradt, akár ismert volt az eladó előtt a hiba, akár nem. Az eladó nyilatkozata szerint megfelelően működött, a vevő a vásárláskor nem kifogásolta, tehát alaposan feltételezhető hogy nem volt hibás az eladáskor. Ha a vevő mégis ragaszkodik az ellenkezőjéhez, ezt neki kell bizonyítania.
A személyes megegyezés eredménytelen volt. A következő amit tehet, szakvélemény beszerzése, egy szakértő nyilatkozata a meghibásodásról, annak okáról. Ezzel felkeres egy közjegyzőt, okiratba foglalja a szakvélemény alapján támasztott követelését, és annak megfelelően fizetési meghagyás eljárás keretében kéri a kártalanítást az eladótól. Az eladó vagy elfogadja, vagy elutasítja. Amennyiben ez sem vezet eredményre, polgári peres eljárás keretében lehetősége nyílik a követelését érvényesítenie az eladó felé, amennyiben az eljárásban bizonyítható annak megalapozottsága.
Nem is olyan bonyolult.
17
Kapott hozzá objektívet :)
Nem is rosszat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!