A régi filmekben miért nem villognak a fénycsövek?
Jelesül a columbot nézem már sokadik részt és nem értem hogy oldható meg hogy a 24 fps képfrekvencia és az amerikai 60hz es köztéri világítás miért nem interferál?
A flicker free veboldal szerint ki lehet kalkulálni adott fps hez és hálózati f hoz megfelelő shutter speed et .
De ennek a fizikáját sem értem , mi köze van a záridő hosszának az interferenciához ha az alapból az fps és a lámpa Hz e közt alakul ki.
Nekem is éjjel át kell állítanom 25fps re a kamerát ha városban akarok filmezni mert itt meg 50Hz en villognak a nátrium lámpák .
Ami érthető hisz az 50 a 25 maradéktalan többszöröse így nem jön létre interferencia. Ilyen maradéktalan esetben a flicker free oldal azt írja hogy bármilyen záridőt használhatok ,ami szintén logikus.
De egy 24fps mozifilmet nem rögzíthetnek 30fps el mert ott már nagyon belassul a kép ha 24 re visszalassítják . Nálam 25a felvétel és 24 a lejátszás így a lassulás nem érzékelhető emberi szemmel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"tökcsősz"
nem, mert a kérdés az hogy miért NEM villog.
ha mindig csak akkor exponál a kamera ha a fénycső épp teljes fénnyel világít
hosszabb időn keresztül mint a záridő
akkor nem fog villogásnak látszani!
fogd meg az asztali lámpádat és kapcsolgasd. ha mindig akkor nyitod ki a szemed amikor be van kapcsolva akkor azt hiszed folyamatosan be van a kapcsolva, mert nem látod amikor sötét
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát, bocs, ez egy értelmetlen mondat a téma szempontjából.
Akkor nem fog villogásnak látszani, ha mindig csak akkor exponál a kamera, amikor ugyanabban a fényességi helyzetben van a világítás.
Huha itt már jó nagy kavarodás van. Először is a képaránynak semmi köze az FPS hez . A columbo soha nem volt 29,97 NTSC vagy PAL videorendszerrel rögzítve attól hogy TV re készült. Ez egy full frame 35mm es film ami először 4:3 aztán 16:9 arányban is készült 24 fps el (nem véletlenül tű éles HD720 p ben ma is amikor hetvenes években készült).
Az hogy a TV ,számítógép pulldown algoritmusokat használ hogy sebességváltozás nélkül meg tudja jeleníteni 24fps el (miközben se az NTSC se a PAL se a monitor soha nem volt natív 24hz es) az nem változtat azon hogy amikor felvetted a filmet az interferált a világítással vagy sem.
A kérdés hogy maga a shutter speed (vagy angel) megváltoztatása hogyan írtja ki a vibrálást ?
Miért nem vibrál 24fps en az 50hz es lámpa ha a shutter angelt 86,4°vagy172,8°ra teszem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
:Azt esetleg tudod hogy régen miért zöld az összes fénycsöves lámpa fénye a filmeken?"
Filmen és elektronikus képalkotásnál is mindig a zöldet volt a legnehezebb rögzíteni. Azért zöld, mert az "éget ki" leghamarabb az akkori videókamerák érzékelőjén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!