Erről az Aldi-s autótöltő- és indításrásegítőről vélemények? Mennyibe került, amikor forgalmazták?





Töltönek elmegye, de ezeken a hurka kábeleken szerintem édes kevés mint rásegítö. Indítási áram 200-300 A nagyságrandben van, nem sokat számít ennek az 1-2 ampere.
Nekem egyébként lidl-s volt, 4 év alatt 3 szor volt rá szükség, aztán kidobhattam, mert eloxidálótak a gombok érintkezöi, és hiába volt spec csavarhúzóm, nem lehetett roncsolás nélkül szeétszedni. Inkább vettem egy 10A-es öltöt, amit szét is tudok szedni, ha gond van.





Akár még jó is lehet.
Az indítássegéd a pár perces 75A töltőárammal - ha tényleg tudja ezt - alkalmas lehet a bikázás kiváltására, ekkora árammal egy-két perc alatt összejön a lemerült akkuban egy indításnyi áram.
A leírás kicsit vicces, hozzá nem értők rajzolták az ábrákat. [link]
A "D" ábra kifejezetten megtévesztő. Úgy soha nem fogja feltölteni (akkun nincsenek rajta az autó kábelei, töltő pozitív az akku pozitívon, töltő negatív a karosszérián. Hogy az áram merre fog folyni, az rejtély...
Az árat nem lehet kideríteni, csak ha szerzel egy reklámdátumnak megfelelő aldi szórólapot. Egyszeri akció volt akkor és annyiért.
A forgalmazó oldalán 60 Euroért van kint. Mire ideér, az huszonopárezer a magasabb áfa miatt.





"Az indítássegéd a pár perces 75A töltőárammal - ha tényleg tudja ezt - alkalmas lehet a bikázás kiváltására, ekkora árammal egy-két perc alatt összejön a lemerült akkuban egy indításnyi áram."
Ez nem egészen így működik. 75 A nem töltésre van, az akkut nem is tudnád így tölteni.
12 A töltőáramról van szó. Ha próbáltál már 10 A árammal tölteni egy lemerült (átlagos kapacitású) autós akkut, akkor tudhatnád, hogy már ekkora árammal is hamar felszalad 14,4 V-ig, onnan pedig a védelem nem engedheti feljebb, így az akku áramfelvétele csökkenni kezd, ahogy töltődik.
Igaz, hogy van egy effekt, ha nagyon le volt merülve, töltődés hatására csökken a belső ellenállás, amitől átmenetileg nőhet a felvett áram, majd utána kezd ismét csökkenni, a kiegyenlítődés során.
Lényeg, hogy 75 A áramot nem tudsz egy átlagos autós akkuba tolni, mert a 14,4 V max. bekorlátoz, egyszerűen nem jön létre akkora áram.
30 vagy 50 V-ot pedig nem adhatsz neki.
Ez úgy működik, hogy 12 A töltőáram felemeli az akkut mondjuk 14,4 V-ig, ez 10-15 perc, ahogy a kezelési utasítás is írja, de a gyakorlatban hamarabb is lefuthat (tapasztalat).
Annak ellenére, hogy indításra képtelen akkuról beszélek 10-15 perc alatt úgy fel tudom tölteni 10 A árammal, hogy az már maga is indít mellesleg (sőt, még ennyi sem kell neki), ezért sem látom sok értelmét, egyébként.
De tegyük fel, hogy a rásegítőt is használom:
- 12 A áram a feszültséget hamar felhúzta 14,4 V-ra, a töltőáram visszaesik.
- Ezután a rásegítő Start gombját aktiválva, a 12 A áramkorlátot kiiktatom, így a tápegység teljes ereje (esetünkben 75 A) rendelkezésre áll.
- Utána az autót indítom, az áram egy részét az akkuból fogja venni, valamint a tápegységből is, miután esik a feszültség, így a tápegység kénytelen rádolgozni.





Negatív ment.
"Ez nem egészen így működik. 75 A nem töltésre van, az akkut nem is tudnád így tölteni.
12 A töltőáramról van szó. Ha próbáltál már 10 A árammal tölteni egy lemerült (átlagos kapacitású) autós akkut, akkor tudhatnád, hogy már ekkora árammal is hamar felszalad 14,4 V-ig, onnan pedig a védelem nem engedheti feljebb, így az akku áramfelvétele csökkenni kezd, ahogy töltődik.
Igaz, hogy van egy effekt, ha nagyon le volt merülve, töltődés hatására csökken a belső ellenállás, amitől átmenetileg nőhet a felvett áram, majd utána kezd ismét csökkenni, a kiegyenlítődés során.
Lényeg, hogy 75 A áramot nem tudsz egy átlagos autós akkuba tolni, mert a 14,4 V max. bekorlátoz, egyszerűen nem jön létre akkora áram."
Próbáltam már - úgy tűnik veled ellentétben. És nem szalad fel. Egy ép, jó állapotú, de lemerült akku akkor sem szalad fel 14,4V feszültségre, ha a motor már beindult, és az ember pörgeti olyan 2000/perc fordulaton, hogy a generátor leadja a névleges áramát. Ez egy konkrét kocsinál (saját) 90A, ebből megeszik a motorvezérlés (benzinpumpa, injektorok, gyújtás) maximum 15 ampert. A maradék belefolyik az akkuba. Ami legalább 70-75 amper. Egyszer ki is mértem, mérősöntnek az akku kábelét használva, és visszaigazolta az becslést, bele tud folyni egy akkuba ennyi, bele is folyik.
Ha egy lemerült, de bebikázott autó azonnal felszalad 14,4 voltig (vagy pár másodperc alatt) akkor az az akku már kuka. Jó akku esetén szép lassan megy fel, kell kb. 10 perc neki. És ha nem elég feszes a bordásszíj, akkor bizony megcsúszik a nagy terheléstől.
Ez a "bikázó" funkció pont ezt csinálja ennél a töltőnél, pár percig megeteti az akkuval a lehetséges legnagyobb áramot. Egy dolgot hiányolok belőle, a négyvezetékes mérést. Egy dolog, hogy ilyen vicces, max. 6-os vezetéken akar ekkora áramot átküldeni, de ha lenne mellette két vékony vezeték, amivel a krokodilcsipeszeken lévő feszültséget mérné vissza, akkor simán ki lehetne ejteni a feszültségstabilizálásból a "bikakábeleken" (2x1 méter 6mm2 keresztmetszet) eső kb. fél voltot.





# 4
Nem 90 Ah-s akkuról beszéltem mellesleg, de mindegy.
Képtelen voltál elolvasni a kezelési utasítást, ezért hülyeséget beszélsz.
75 A áram legfeljebb 5 másodperces indítási segédletként szolgálhat, utána 3 percre kikapcsol, hogy hűlhessen.
Amikor nagyon lemerült az akku, úgy megnő a belső ellenállás, hogy tényleg hamar és könnyen felszalad a feszültség, noha az akku még nem ment tönkre. Utána töltés közben csökken a belső ellenállás.
Tehát hazudsz.
"Negatív ment."
1. Leszarom.
2. Negatív ment és még fog is menni, ha neked így jobban megfelel.
Ha már ilyen nagy szakértők( nem pejoratív értelemben) vagytok, akkor egy kérdés.
Volt egy szovjet gyártmányú, állítható (5 fokozat) áramerósségű töltőm. Kb. 15 éve vettem használtan. Tegnap egyik szomszéd megkért, hogy nem tölteném fel a lemerült aksiját, amiben már csak 8,9 volt feszültség pislákolt. Rátettem a töltőre maximális fokozatban, ampert nem tudok mondani, mert a mérő mutatója néha beragad. Amikor elkezdtem tölteni kb. 9,5 voltot mértem az akku csatlakozóin, ami pár óra múlva felment 12,7 voltra. Mindig így töltöttem az akkut, viszont ilyen lemerültet sohasem töltöttem. Amikor a töltőfeszültség 14,2 volt fölé ment, visszább vettem. A tegnap viszont kb.4 órás töltés után még csak 12,7 volton volt, így hagytam a legnagyobb fokozaton. Amikor következő alkalommal kimentem mérni, megcsapott az égett szag és szomorúan konstatáltam, hogy a töltő leégett.
Mi volt a gond? Túl nagy áramerőséggel töltöttem? A garázsvan kb. 20-22 fok volt. Mitől melegedett így fel? Vagy most jött el, hogy bedobta a törülközőt?





# 6 " tegnap viszont kb.4 órás töltés után még csak 12,7 volton volt, így hagytam a legnagyobb fokozaton."
Amikor egyik cella zárlatos (gyakori hiba), az a feszültség hiányzik a soros körből, emiatt nem tud feljebb menni a feszültség. Vagy, ha erőltetjük nagy árammal, csak a többi cella töltődik túl.
Az egyszerű orosz töltőt viszont túlterheli egy ilyen módon csökkent feszültségű akku, miután túlzottan lehúzza, leterheli a kimenetet.
Ezeknél a töltőknél egyik jellemző konstrukció, hogy a primer tekercs leágazásait / csapolásait lehet 5 fokozatban kapcsolni, a szekunder pedig fix, diódás egyenirányítással.
Max. állásban túlterhelődött és túlmelegedett a trafó, ilyen előfordul.





# 8
Manapság az elektronikus töltőknél ez már magától értetődő. Megy a töltés 14,4 V-ig vagy 14,7-ig (AGM), vagy ez történhet akár hőfokfüggő korrekcióval is.
Utána figyeli a töltőáram csökkenését, egy ponton lekapcsol teljesen.
Ilyen töltőkkel nem tudsz túltölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!