Csillag vagy deltában kötve indul nagy nyomatékkal a villanymotor?
Miután deltában 400 V-ot kap mindhárom tekercs, csillagban pedig 230 V-ot, így ki is lehet találni, hogy utóbbi esetben kevesebb áramot vesz fel, de ezzel együtt gyengébb is lesz a motor.
Nyilván kisfeszültségű rendszerben gondolkodva (230 / 400 V).
"a villanymotor?"
Ugyanaz a motor?
"Hiszen egyikben elindul, nagy nyomatékkal, majd ha elérte az üzemi fordulatot, átkapcsol a másikba."
Itt lesz az alapvető félreértés, csak én azt hittem #3 válaszom alapján ez is kitalálható.
Minden megoldható, ha nagyon akarja valaki, még az is, hogy deltában indítod. Lesz jó nagy nyomaték is, legfeljebb akkora áramot ránt fel, hogy nem bírja el a hálózat.
Ha feltételezzük, hogy a hálózat bírja, a felpörgés idejére túlterhelődik tekercselés is, a hajtott mechanika is.
Hogy csillagban lágyabb az indítás (ez is relatív persze) az értendő az áramra és mechanikus részegységek kímélésére egyaránt.
Ahogy a művelt angol mondaná:
It's not a bug, it's a feature
"Természetesen ugyanaz a motor. Hiszen egyikben elindul, nagy nyomatékkal, majd ha elérte az üzemi fordulatot, átkapcsol a másikba."
A csillag-delta indítás lényege épp ellentétes.
De leírhatnád mi a fenéről van szó pontosan, mert ennek a kérdésnek így se füle se farka.
"A gyakorlatban csak csillagban induló, majd deltában üzemelő motorok vannak"
Sztrogoff!
Mire alapozod ezt a tévedést?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!