Hogy oldjam meg?
A rendőr büntet.
Vizsgán megbukik.
Ellenőrzés alkalmával levehetik a rendszámot.
A helyzetjelző csak álló helyzetben világíthat. Az irányjelző pedig 1/60 - 1/120 ütemben villoghat, ha bekapcsolod.
Ha ebből össze tudod hozni, mehetsz vizsgára.
Miért is hívod "amerikaisítás"-nak?
Az ős-Zileken is volt ilyen volt a helyzetjelző/irányjelző párosítás.
Szóval legyen inkább "oroszosítás". ;)
Különben tényleg veszélyben a rendszám, ha a hatóság meglátja.
Ha arra van eszed, hogy hülyeségeket találj ki, akkor legyen intelligenciád a megvalósításhoz!
Aki ért az elektronikához, annak gyerekjáték, de én például nem fogom törni magam, hogy kitanítsalak. Főleg, amikor már maga az ötlet is tömény tahóságra vall.
Jó ötlet "amerikaisítani", ha amerikában tervezed használni.
Addig is itt olvashatsz a hazai szabályokról. Igaz, ez csak a közforgalomra vonatkozik, magánterületen az csinálsz az autóddal amit akarsz.
Ja, és a járművön elhelyezett berendezéseknek a jármű típusjóváhagyásának megfelelően kell üzemelni. Ez érvényes a világító berendezésekre is.
Nem kötelező autót tartanod, de ha mégis, akkor meg kell feleljen a rá vonatkozó szabályoknak.
Hagyjuk most a más is így jár vele fonémát. Téged fog a rendőr elővenni és nem mást.
"Téged fog a rendőr elővenni és nem mást."
Nem csak az a gond. Például meglátok egy ilyen tahót az úton és úgy felcseszi az agyam, hogy elvonja a figyelmet a vezetésről és baleset keletkezik emiatt.
...és nyilván én leszek a hibás.
...és a minimum, hogy azért sem segítek neki a neten.
Lehet, hogy erőltetett a hasonlat, de lehetne találni egyéb indokokat is, bizonyára.
Mivel a kérdés az elektronikus eszközöknél van, gondolom elektronikai megoldást keresel.
Én a következőképpen csinálnám meg: pl. a bal első indexhez menő vezetékbe beiktatnék két összemenő diódát, vagyis mindkettő bemenő vezeték tudná "égetni", de a két áramkör nem befolyásolná egymást. Vagyis két bemenő dióda, az egyikre kötném az eredeti index vezetéket, a másikra pedig a helyzetjelző áramát, de egy ellenállással megkorlátozva, mintegy derengő fényt adva. Vagyis amikor ráadod a helyzetjelzőt, akkor kb. 5W teljesitménnyel derengene az index, de amikor indexelnél, megjönne a másik diódán át a rendes 12V, ami 21W-ttal kigyújtaná az égőt, vagyis villogna. Amikor kikapcsolod az indexet, újra csak a kisfényű derengés lenne. Szerintem ez a legegyszerűbb megoldás. A rendőrtől meg nem kell félni. Egyrészt sok mai típus elöl narancssárgán dereng, pl. BMW. Másrészt meg a derengő áramot egy kapcsolón át vezeted és ha igazoltatnak, egyszerűen lekapcsolod megállás közben és kész. Nincs az a rendőr, aki egy megálláshoz készülődő, lehúzódó, indexelő autón észrevenné a derengést.
Nem jó. Az irányjelző relé valószínűleg már csökkent terhelésnek érzékelné, és gyorsabb ütemben villogna (ezzel jelezve a -szerinte- kiégett izzót.
Bolond ifjú koromban megcsináltam a diódás ellenállásos megoldást, de ki is vettem. Egyrészt emiatt, másrészt baromi prosztó lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!