Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mozgásérzékelő, időzítő,...

Mozgásérzékelő, időzítő, villanymotor összekapcsolása. Hogyan lenne lehetséges ez?

Figyelt kérdés
Egy olyan rendszert szeretnék építeni, amelyben ha a mozgásérzékelő mozgást érez, akkor ˝jelet˝ küld egy időzítőnek ami kb. 3 perc után aktivál egy villanymotort. Tudnátok segíteni, hogy ez hogyan lehetne megvalósítható? Sajnos még ebben a témában nagyon kezdő vagyok, ezért elnézést kérek az esetleges helytelen megfogalmazásokért. Előre köszönöm a válaszokat!

2017. okt. 1. 12:34
 1/1 anonim ***** válasza:

Tehát 3 perces késleltetéssel szeretnél indítani egy motort, mozgásra? Csak azt nem értem, hogy miként képzeled ezt el? Szóval mozgást érzékel egy mozgásérzékelő, s ezt követő 3. perctől pedig elindul egy motor, ez eddig OK. No de mi van, ha csak az első 1-2 percben történik mozgás, akkor ne is induljon el? Plusz ott van még az is, hogy mozgásérzékelőnél ha "nem mozogsz", hiába vagy jelen, lekapcsol a mozgásérzékelő. Nem tudom mire szeretnéd használni, ezért is vetődött föl bennem a kérdés, hogy egy jelenlét érzékelő nem lenne szerencsésebb?

No meg mire irányul a kérdésed? Hogy mivel tudod ezt megtenni, mert szerintem ezt simán meglehet csinálni egy késleltető relével (finderrel), avagy ezt tudod, csak azt nem, hogy kösd össze?

Szóval elvileg kell egy mozgás vagy jelenlét érzékelő. Egy finder, s ha ebből nem létezik 2 záró érintkezős vagy túl drágának találod, esetleg a motor többet vesz fel, mint amennyit maximálisan tudna kapcsolni a finder, akkor kell még egy mágneskapcsoló. Ja s hát persze valamilyen doboz, amibe ezt beépíted.

Szerintem ez egy járható út, de még soha nem csináltam ilyesmit, szóval majd megcáfolnak, ha nem így van.

2017. okt. 4. 11:29

Kapcsolódó kérdések:

Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu