Üdv! Ülésfűtés bekötéssel lenne egy kis problémám! Valaki tud nekem kapcsolási rajzot szerezni?
Na jó, akkor pontos alkatrész értékek nélkül:
(negatív testelésű autót feltételezve)
A kapcsoló Közös (bemeneti) pontjára kötöd a kocsi "+"-ot(egy olyan értékű biztosítékon keresztül, ami a két fűtés összáramát elbírja)
Ezt a vezetéket ajánlott az akksiról hozni, hogy akkor is lehessen a fűtést kapcsolni, ha parkolsz. De vigyázz, ne felejtsd el a fűtéskapcolót nullára kapcsolni, ha otthagyod az autót hosszabb időre!)
A kapcsoló 1. pontjára (kimeneti) kötöd a BAL oldali fűtés "+"-ját.
A 2. pontra a JOBB oldali fűtés "+"-ját.
Az 1. és 2. pontok közé bekötsz egy diódát (ami a BAL oldali fűtés áramát bőven elbírja). A diódát úgy kötöd be, hogy a 2. pont felől vezessen az 1. pont felé. (a diódán lévő -körbefutó gyűrű- jelölés az 1. bekötési pont felőli oldalon legyen)
A két fűtés "-" vezetékeit összekötöd és egy csavarral a kocsi fém vázára (fémtisztára pucolt) kötöd.
Nem tudom, érthető volt-e?
Megjegyzés. a két oldalt külön-külön is lehet biztosítani, akkor nem kell a Közös vezetékbe biztosíték.
Ez nyilván azért jobb, mert ha az egyik fűtés zárlatba kerül és a betétje "kimegy", a másik oldali továbbra is üzemel.
(Bár én ülésfűtést csak "megszakadni" láttam, zárlatba kerülni még nem)
Hogy ne különbözzön a fűtőteljesítmény, egy diódát a jobb oldali ülés elé is köss.
Egy teljesítménydiódán esik kb. 0,9V ekkora eltérés már 15% körüli teljesítménykülönbséget okoz 12 volton.
Oké!
Mielőtt beszereled:
Ha van egy normális mérőműszered, mérd meg vele, mennyi áramot használ föl 12V-on. Így már tudni fogod a diódák és a biztosíték(ok) áramterhelését is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!