Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Üdv! Ülésfűtés bekötéssel...

Buncur kérdése:

Üdv! Ülésfűtés bekötéssel lenne egy kis problémám! Valaki tud nekem kapcsolási rajzot szerezni?

Figyelt kérdés
Az autómba szeretnék ülésfűtés panelokat beszerelni. Adott egy 3 állású kapcsoló, úgy szeretném megoldani, hogy ha az egyik irányba kapcsolom, akkor csak az én oldalamon fűtsön, ha a másik irányba kapcsolom, akkor az én oldalamon, és az anyósülésen is bekapcsoljon egyszerre(középen értelemszerűen üres állás van). Akárhogy próbálok kapcsolási rajzot tervezni hozzá, mindig arra lyukadok ki, hogy olyan átkötések vannak, miáltal mindkét irányban bekapcsolnám mindkettőt. Segítséget kérnék, egy ehhez való kapcsolási rajzot, vagy útmutatást. Előre is köszönöm!!!!!!

2017. júl. 31. 19:20
 1/7 anonim ***** válasza:
Kérdés: milyen teljesítményűek a fűtések?(külön-külön)
2017. júl. 31. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Na jó, akkor pontos alkatrész értékek nélkül:

(negatív testelésű autót feltételezve)

A kapcsoló Közös (bemeneti) pontjára kötöd a kocsi "+"-ot(egy olyan értékű biztosítékon keresztül, ami a két fűtés összáramát elbírja)

Ezt a vezetéket ajánlott az akksiról hozni, hogy akkor is lehessen a fűtést kapcsolni, ha parkolsz. De vigyázz, ne felejtsd el a fűtéskapcolót nullára kapcsolni, ha otthagyod az autót hosszabb időre!)

A kapcsoló 1. pontjára (kimeneti) kötöd a BAL oldali fűtés "+"-ját.

A 2. pontra a JOBB oldali fűtés "+"-ját.

Az 1. és 2. pontok közé bekötsz egy diódát (ami a BAL oldali fűtés áramát bőven elbírja). A diódát úgy kötöd be, hogy a 2. pont felől vezessen az 1. pont felé. (a diódán lévő -körbefutó gyűrű- jelölés az 1. bekötési pont felőli oldalon legyen)

A két fűtés "-" vezetékeit összekötöd és egy csavarral a kocsi fém vázára (fémtisztára pucolt) kötöd.

Nem tudom, érthető volt-e?

2017. júl. 31. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Megjegyzés. a két oldalt külön-külön is lehet biztosítani, akkor nem kell a Közös vezetékbe biztosíték.

Ez nyilván azért jobb, mert ha az egyik fűtés zárlatba kerül és a betétje "kimegy", a másik oldali továbbra is üzemel.

(Bár én ülésfűtést csak "megszakadni" láttam, zárlatba kerülni még nem)

2017. júl. 31. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Hogy ne különbözzön a fűtőteljesítmény, egy diódát a jobb oldali ülés elé is köss.

Egy teljesítménydiódán esik kb. 0,9V ekkora eltérés már 15% körüli teljesítménykülönbséget okoz 12 volton.

2017. aug. 1. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Hatalmas köszönet, ez remek ötlet, nekem eszembe sem volt. Természetesen megértettem, mert elektro-technikusnak tanulok, és a miértjét is megértettem :) :) én már 3 relés megoldást is hallottam, de nyilván olcsóbb a diódás. Teljesítményét sajnos nem tudom, a baj az, hogy 24 V-os, az akksim meg 12 V, de fűti 12 voltról is. Ha netalántán rajtafelejteném nem probléma, mert van rajta egy bimetálos hőkioldó, de azért fogok egy visszajelző ledet bekötni a műszerfalra. Nagyon szépen köszönöm!!!! :)
2017. aug. 2. 15:41
 6/7 anonim ***** válasza:

Oké!

Mielőtt beszereled:

Ha van egy normális mérőműszered, mérd meg vele, mennyi áramot használ föl 12V-on. Így már tudni fogod a diódák és a biztosíték(ok) áramterhelését is.

2017. aug. 2. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ha a gyújtáskapcsoló "egyéb fogyasztók" állására kötöd, akkor nem lehet úgy felejteni.
2017. aug. 2. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!