Mi a különbség a digitális és a régi analóg autós 12 V-os erősítő között?
Nem a működés hatásfoka a lényeg, hanem a gyártásnál felhasznált anyagok értékéből eredő "gazdaságosság" ...
és a fellépésekre történő rendszeres szállításnál nyerhető kisebb súly, térfogat miatti megtakarításból kimutatható "gazdaságosság".
(A trafó hatásfoka alig kisebb a kapcsolóüzemű tápnál....
készenléti üzemre pedig másik törpe vasmagra érdemes külön trafót tekerni.)
Simítást végző elkókat lehet sokkal kisebbre tervezni, mert minél nagyobb frekvencián működik a kapcsolóüzem szaggatása, annál "közelebb van" az egyenáramhoz.
(Autókban sem a táp után teszik a nagy elkót, hanem elé 12V-ra.)
Tehát röviden a digitális végfok szinte ugyanaz, mint az autós..., amiben 12V-ot növelnek kb. +/- 50V-ra otthon, koncerten fordítva, 230V-ot csökkentenek lefele....
A feltüntetett teljesítményt és terhelhetőséget is ugyanúgy kell értelmezni és számolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!