Hány SIM kártyát lehet egy névre?
A feltöltőkártyásokat érintő jogszabályváltozások
Tájékoztatunk, hogy a feltöltőkártyás előfizetésekre vonatkozó jogszabályi előírások alapjaiban módosultak, amelyek célja a visszaélések és a kártyák ellenőrizhetetlen továbbadásának visszaszorítása, az előfizetők jobb azonosíthatósága. A változások 2017. január 1-től lépnek életbe, és érintik a már meglévő feltöltőkártyás előfizetőinket is.
A változások csak a hangalapú feltöltőkártyás előfizetéseket érintik .
A változások lényege
1. Maximális kártyaszám
A jogszabály meghatározza, hogy a jövőben egy magánszemély maximum 10 db, míg egy cég maximum 50 db hanghívásra szolgáló feltöltőkártyával rendelkezhet. Amennyiben a magánszemély/cég elérte ezt a limitet, úgy további feltöltőkártyára szerződést nem köthet (pl. új szerződést, számlás előfizetéséről nem térhet át kártyásra). A vásárlónak a feltöltőkártyás előfizetés vásárlásakor nyilatkoznia kell arról, hogy a limitet még nem érte el meglévő hangalapú feltöltőkártyáinak száma.
Azoknak az előfizetőknek, akik a limiten felüli darabszámú kártyával rendelkeznek jelenleg, 2017.06.30-ig kell nyilatkozniuk, hogy melyik hívószámokat kívánják fenntartani, amelyről a szolgáltató külön SMS értesítést küld számukra a határidőt megelőzően.
Amennyiben az előfizető az adott hívószám(ok)ra a nyilatkozattételt elmulasztja, úgy az érintett hívószám(ok) megszűnnek a törvény erejénél fogva 2017.07.01. napján, míg ha egyáltalán nem nyilatkozik, úgy valamennyi hívószáma megszűnik ebben az időpontban.
2. Szigorításra kerül a SIM-kártyák továbbadása
Tilos a feltöltőkártyás előfizetés továbbértékesítése.
A SIM-kártya ingyenes átadása harmadik személynek (használónak) csak akkor lehetséges, ha arról előfizetőnk előzetesen tájékoztatja a szolgáltatót és megadja a használó személyazonosító igazolványa (pl. fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is.
A SIM-kártya nem adható át cég vagy más szervezet részére, de továbbra is korlátozás nélkül átadható közeli hozzátartozó részére (pl. házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér – de nem minősül ilyennek pl. az élettárs, anyós, após).
Az átadás akkor történhet meg, ha a személyes adatokat megfelelőségét a szolgáltató sikeresen ellenőrizte a hatósági nyilvántartásában.
Kérjük, fokozottan figyeljen bejelentési kötelezettségére, mert amennyiben a telefonszolgáltatásra használt feltöltőkártyás előfizetését Ön előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adja át használatra közeli hozzátartozóján kívül más személynek, akkor a szolgáltató köteles az előfizetői szerződést 5 napos határidővel felmondani.
A bejelentésre és az adatok megadására az alábbiak szerint van lehetőség:
személyesen a szolgáltató üzleteiben;
telefonon telefonos ügyfélszolgálati elérhetőségeken.
A fentiek be nem tartása esetén a szolgáltató köteles felmondani az előfizetést és megszüntetni a szolgáltatást.
3. Kötelező igazolvány-ellenőrzés
A szolgáltató köteles ellenőrizni az egyéni előfizető vagy az üzleti ügyfél nevében eljáró személy igazolványának érvényességét a hatósági nyilvántartásban a szerződéskötést megelőzően, függetlenül attól, hogy az milyen formában (üzletben, telefonon, interneten) történik. Ennek hiányában az előfizetői szerződés nem köthető meg és a szolgáltatás igénybevétele nem lehetséges.
4. Előfizető adatainak ellenőrzése évente egyszer
A 2017.01.01. napját követően létrejött feltöltőkártyás előfizetések esetén az előfizető személyazonosságának ellenőrzését a szolgáltató köteles évente elvégezni az előfizető aktív közreműködésével, amennyiben az előfizetés időtartama meghaladja az egy évet.
Ezen ellenőrzést első alkalommal 2018-ban kell elvégezni, így ennek pontos menetéről és az előfizetőink teendőiről később nyújtunk tájékoztatást.
5. A magyar hatóságok által kibocsátott igazolvánnyal nem rendelkező személyek (pl. külföldiek)
Amennyiben az előfizető nem rendelkezik a magyar hatóságok által kibocsátott igazolvánnyal, úgy kizárólag személyesen üzleteinkben köthet feltöltőkártyás szolgáltatásra vonatkozó szerződést a Magyarországra való beutazásra, tartózkodásra jogosító igazolványa (pl. útlevél, tartózkodási engedély) bemutatását és érvényességének ellenőrzését követően. Ezen előfizetőink számára a feltöltőkártyás hangalapú szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés egyéb formái nem elérhetőek a továbbiakban.
A jogszabályi változások kötelezővé teszik a jelenleg már feltöltőkártyás hangszolgáltatással rendelkező előfizetőink személyazonosságának ellenőrzését is, amelyről minden érintett előfizetőnknek 2017.01.15. napjáig SMS-ben értesítést küldünk.
Amennyiben az előfizetőnk nem tesz eleget a fenti szabályoknak (pl. a SIM-kártyát továbbértékesíti vagy éves adatellenőrzési kötelezettségének nem tesz eleget), úgy a szolgáltató a törvény alapján köteles azonnal hatállyal felmondani a szerződést és megszüntetni az adott hívószámra vonatkozó szolgáltatást.
A szolgáltató köteles a rendvédelmi szerveknek jelzést küldeni, ha a hangalapú feltöltőkártyás előfizetői szerződéssel kapcsolatban rögzített ügyfél-azonosító adatok valódiságával vagy megfelelőségével kapcsolatban kétség merül fel; illetőleg ha a szolgáltatás igénybevételével összefüggésben bűncselekmény gyanúja merül fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!