Lehet egy aksit tölteni és használni egyszerre?
Nem tudom, hogy mennyire ajánlatos ez, de ha nem tévedek, lehet.
Menet közben is használatban van az autó akkumulátora, miközben kapja a töltést is.
Egy kis villamosságtan:
x>800 mA áramgenerátor hajtja meg az aksidat töltés közben, a főáramkörben.
Nos ha erre rákötsz akármilyen impedanciát párhuzamosan, akkor ez a x>800 mA az áramosztó képletének megfelelően meg fog oszlani a terheléseden és az akkudon, így az akkudat a gyári előírtnál alacsonyabb árammal fogod tölteni.
... ami természetesen nem baj. A baj akkor van, ha az akkumulátorba befolyó áram idő szerinti integrálja negatív, továbbá az előbb említett áramintegrál és az integrálás időtartamának szorzata meghaladja az akkumulátor amperóra kapacitását - azaz a terhelés kisüti az akksit a töltés ellenére is.
Magyarul arra figyelj oda, hogy vagy nagyobb árammal töltsd, mint amennyit kiveszel belőle (azaz tkp. a töltőd táplálja a fogyasztót, az akksi csak pufferüzemben megy), vagy ha ez nem megoldható, a fogyasztót szakaszosan működtesd, hogy a kivett energiát a töltő vissza tudja tölteni. Arra is figyelj oda, hogy ne töltsd túl az akksit. Autóakkumulátor (savas ólomakkumulátor) névleges cellafeszültsége teljesen feltöltött állapotban 2.16V, pufferüzemű töltésben (még éppen nincs gázfejlődés) 2.3V, ciklikus üzemben 2.4-2.5V. A teljesen kisütött állapothoz tartozó feszültség 1.8V, ez alá nem szabad meríteni az akkumulátort, mert visszafordíthatatlanul károsodik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!