Mindkét kimenet egyenértékű? De akkor melyiket tanácsosabb bekötni keverőbe / kamerába?
Eddig szinte mindenhol úgy volt, hogy a jack-kimenet volt a jelszintű, az XLR pedig a MIC, de itt most mindkettőre azt írja, hogy audio, amit nem értek, hiszen persze hogy audio, mi más lenne, csak ezt hogy érti?
Melyiket tanácsosabb bekötni keverőbe és kamerába (ez a kettő kell nekünk)?
1, keverőnél van XLR és jack aljzat is
2, kameránál pedig akkor az XLR-t át kell alakítani stereo 3,5 stereo jackké (vagy a 6,3-as jacket), csak pont itt a kérdés, hogy mi a különbség a kettő között?
köszi, látom te benne vagy.
nos általában itt bukik el a történet amúgy:
"Lehet hogy a 6,3-as jackbe (amit a rádiós mikrofon vevőjének kimenetébe dugsz), be kell építeni egy leválasztó kondit pozitívval a kamera felé, mert nem biztos hogy szeretni fogja a vevő kimenete a kamera jackben jelenlévő 3-5 V körüli tápfeszt (kameramikrofonok igénylik )"
de amikor mondtam ezt úgymond szakembernek akkor csak nézett hülyén h mit akarok meg minek az pedig rámértem és tényleg ott a 3 V a kamera jack-jén ... és ha beteszek egy kondit, az tulképpen mit csinál?
A kondi azt csinálja, hogy amikor bedugod, akkor ad egy kis pofont a vevő kimenetének, ameddig fel nem töltődik, utána egyenáramú szempontból szakadásként viselkedik (nem fogja elhúzni a kimenetet, nem fog torzítani a vevő kimenete), viszont a váltakozó áramú jelet átviszi. A kondenzátor értékének, és a kamera bemenet impedanciájának függvényében viszont lesz egy kis mélyvágása (nem számottevő) .
De ha szétkapod a vevőt, és ránézel a panelra, lehet hogy a kimenete kondival leválasztott, és akkor nem kell tenned semmit.
oké megpróbálom szétkapni, hátha ... azért az nagyon nem lenne mindegy.
az ellenállás és társai kérdése pedig megfejthetetlen, beszéltem a márkaképviselettel és természetesen halvány fogalmuk sincs ... (sőt, ezt figyeld, nekem kellett felvilágosítanom őket h kondi vagy dinamikus mikrofon kell-e bele, ugyanis ezen olyan jó 20 percet tanakodtak, hogy na vajon melyik mi lehet ...).
Végül is egy a nagy kérdés: ha netán nincs benne kondi, akkor tehetek benne kárt a kamerára kötve? vagy mit értettél azon, hogy a váltakozó fesz átjut?
még egy dolog:
nem úgy van ez (mert más ítpusoknál ezt tapasztaltam), hogy a jack kimenet vonalszintű, jóval kisebb jelszintet ad ki, és az XLR pedig a MIC, magasabb jelszintet? ezek szerint ilyen különbség itt nincs?
Kevered. A vonal szint a magasabb, 700 mV jelenti a 0dB szintet. A mikrofonok pedig néhány tíz mV-t tudnak.
A csatlakozókat nem kell idekeverni, az csak azt jelenti, hogy min hozták ki. Lehet vonal szint is XLR csatlakozón, profi keverők végfok felé menő fő kimenete legtöbbször ilyen. De lehet mikrofon kábel is jack véggel, jellemzően az olcsó benőtt kábeles mikrofonok végződnek jackben. De a jack is lehet szimmetrikus, ha egy miki ilyennel van bekötve, akkor a test az árnyékolás, a csúcs a + fázis, a gyűrű a - fázis.
Olcsóbb készülékeken le lehet párhuzamosítva a két kimenet, a jackre kitették az XLR + pontját, emiatt van az XLR-en nagyobb jelszint, mert ott nem a test és a + fázis között, hanem a + és - között van értelmezve a jelszint. 6 dB a különbség (kétszeres jelszint)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!