Mi gátolja meg, (ha meggátolja bármi) hogy egy aszinkron motort generátorként használjunk?
Generátornál a mechanikai munkával megforgatott mágnes által indukált mágnses tér gerjeszt elektromosságot a vezetékekben.
Motornál a vezetékbe kötött elektromos energia által inudkálódó mágneses tér forgat meg 1 aluminium hengert, így mechnaikai munka keletkezik.
A különbség tehát a mágnes és az aluminium.
A motort is lehet generátorként használni, de a más felépítése miatt a hatásfoka jóval elmarad 1 generátorétól.
Az aszinkron motor forgórésze alapból nem mágneses. Amikor a rövidrezárt forgórészben áram indukálódik az állórész tekercsei által gerjesztett forgó mágneses tértől, akkor a rövidrezárt 1 menetes "tekercsek"-ben folyó áram hoz létre mágneses teret, és ettől kezd el forogni. Emiatt mindig van egy bizonyos "szlipje", csószása, a fordulatszáma mindig kevesebb, mint a forgó mágneses téré.
Ha elkezded forgatni a motor forgórészét csak úgy, akkor az állórész tekercsein nem lesz feszültség.
A kommutátoros motorok használhatóak dinamóként.
1935-ben írt egy cikket Bassett és Potter, azóta tudjuk, hogy az aszinkron gép önállóan is használható generátorként. Manapság a szélgenerátorok miatt sokat lehet erről olvasni.
Na persze nem csak úgy mezeileg, kondenzátorok kellenek hozzá, azok biztosítják a gerjesztést. No meg a remanencia, az kell az elején.
Az aszinkron motor forgórésze nem alumínium, hanem éppúgy mágnesezhető, mint bármely más forgórész. Jól is néznénk ki, ha csak alumíniumon át kéne záródni a mágneses körnek. Alumínium a "tekercs", a kalicka benne.
Szeretnék linket látni az említett katalógusról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!