Problémám a következő egy kocsi vízhőfokmérő érzékelő 5,4 V ad 90 C-on az elektromos merőm 0,9 V -on mutat 90 C, és ez által nem a valós értéket mutatja. Hogy lehetne ezt megoldani? Én valami ellenállásra gondoltam Segítséget
A kocsi saját műszere a saját érzékelőhöz van tervezve.
Azt nem tudod, hogy a kocsi elektronikája mekkora árammal hajtja az érzékelőt. Vagy másképp fogalmazva mekkora tápfeszültségből mekkora soros ellenálláson át van a jeladón 5,4V. Az is biztos, hogy a kocsi műszere a saját jeladó karakterisztikájához van beállítva, ne úgy képzeld el, hogy 90 fokon 5,4V, aztán 5 fokonként csökken 1 tized volttal... egyáltalán nem lineáris a karakterisztikája.
Ha van egy digitális hőmérőd, annak is biztos volt egy saját jeladója, vagy megadták hozzá hogy pl. PT100 vagy PT1000 jeladót kell rákötni.
Csak egy példa volt, ezek ipari jeladók, azt jelenti a nevük hogy 0 fokon 100,00 vagy 1000,00 ohm az ellenállásuk, és van hozzájuk egy szép nagy táblázat, hogy hány fokon hány ohm az ellenállásuk. Ettől kezdve a fejlesztő dolga tervezni egy hardvert, és/vagy megírni rá a szoftvert, ami ezt lekezeli. Nem úgy van, hogy rákötöm a drótot azt jólvan.
Amikor egy másik elektronika (etanol átalakító) számára használni akartam a kocsi saját jeladóját, csak úgy tudtam megoldani, hogy rádugtam egy OBD kiolvasót, néztem mennyinek látja a vízhőt, a bekötendő elektronikán pedig néztem, hány voltnak látja. Egy téli hajnalon -10-ről indultam és 15 perc alatt 95-ig elent, 5 fokonként beírtam a kütyübe, hogy hány voltot értelmezzen X foknak, a tartomány alatti és feletti értékeket pedig a tendenciák alapján betippeltem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!