Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mitől nem ok gyakran az ilyen...

Mitől nem ok gyakran az ilyen rendszerű villanymotor?

Figyelt kérdés

A panelházban működik több szellőzőmotor sok baj van velük konkrétan mik lehetnek a bajaik amiért nem tudnak normálisan működni évekig? 30 éves motorokról van szó a régi vákumszívás elv alapján működnek.

Gondolom nem tesz jót nekik,hogy üzem alatt vannak -20 fokban is a tetőn stb.

Azt tudja valaki,hogy ezeket a motorokat régen újonnan szerelték fel a házakra vagy már használtan szerezték be őket?

Köszönöm a válaszokat!


2015. júl. 1. 22:23
 1/9 A kérdező kommentje:
Legutóbbi jelenség,hogy nem ment teljes hatásfokkal a szívó részen tehát lakásban majd kopogó hang és az egész motor leállt. Azóta nem működik. Kellemes dolog :(
2015. júl. 1. 22:31
 2/9 anonim ***** válasza:

Most mi a bajod tulajdonképpen? Mert ebből a katyvasztból nem nagyon lehet kihámozni.

Az a bajod, hogy egy harminc éve folyamatosan üzemelő motorral kezdenek bajok lenni? Ez teljesen természetes, ki kell cserélni, és akkor megint elmegy pár évig gond nélkül. Ami működik, az elhasználódik. Nyugi, előbb-utóbb a liftmotort is cserélni kell majd. Meg a vízvezetékeket, meg a fűtési rendszert, meg mire a panelház 50-60 éves lesz, a szerkezeti elemeken (falakon) kívúl mindennnek át kell esnie egy cserén, vagy alapos felújításon.

2015. júl. 2. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Miért nem tud egy motor elmenni akár 100 évig is?
2015. júl. 2. 08:07
 4/9 A kérdező kommentje:
Ja másik,hogy időzítőkapcsolón van a villanymotor tehát nem 100%ig megy egyfolytában. Naponta megy kb.7-8 órát
2015. júl. 2. 08:10
 5/9 Szirty ***** válasza:

Hogy mitől mehet tönkre egy aszinkron motor?

A leggyakoribb ok a csapágy hibája.

Elkopik, elfogy a kenőanyag belőle, bele megy a por, rozsda esetleg víz. Szétesik, kiesik a kosár, összefutnak a golyók.

Cserélni kell. Megfelelő javítással, karbantartással száz évig is működhet, de a csapágy elhasználódik.

A csapágy hjibája okozhatja még a motor lrégését ha nem megfelelő a motorvédelem, illetve az álló rész szakadását ha olyan szerencsétlenül történik, hogy a széteső csapágy miatt a forgórész szétveri az állót.

A széteső csapágy részei (kosár) szokott még menet vagy testzárlatot okozni amikor belül bele áll a tekercselésbe.


Aztán a motor leéghet még hibás, vagy meghibásodott kötéstől, fázis kieséstől és tartós túlterheléstől. Megfelelő motorvédelem alkalmazása mellett ez ritka.


Tönkre mehet még víztől (ha bele folyik) illetve mechanikai sérüléstől.


Az újonnan épülő házakba rendszerint ój motorokat szereltek és szerelnek.


Az alacsony hőmérséklet nem zavarja a motor működését. -20 fokban is működnek. A szellőzők egyébként rendszerint axiál ventilátorok és a lapát a motoron van, az épületből kifele nyomja a levegőt, tehát a motor az épületből kiszívott meleg levegővel érintkezik, nem a -20 fokossal.

De a -20 C fok akkor sem zavarja ha annyira lehűl, feltéve hogy a csapágyazása (főleg az abban lévő kenőanyag) tolerálja ezt a hőmérsékletet.

2015. júl. 2. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm,hogy megírtad ezt! Konkrétan csapágy hibával egy 30 éves motort szerinted van értelme szervizelni? Kopogás aztán leállt az egész.
2015. júl. 2. 11:18
 7/9 anonim ***** válasza:
Ezt így látatlanban nehéz megmondani. Ehhez látni kell a motort, és szét kell szedni, hogy a csapágy hiba tett-e tönkre még valamit, mint ahogy a fentiek is írták. Alapvetően érdemes legalább egyet kicserélni (egy paneláházban általában több ugyanilyen és ugyanilyen korú ventillátor is van), ha van egy jó ami új, akkor ha a következő elromlik annak a javítgatásának idejére be lehet tenni azt amit innen kiszereltél és felújítottad. És akkor van egy ideig tartalékod.
2015. júl. 2. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Szirty ***** válasza:

A legtöbb esetben egy csapágyhibás motort problémamentesen lehet javítani. Szét kell szedni, csapágyakat lehúzni újakat felrakni összerakni és megint megy 10-15 évet. Teljes értékű motor marad. Szerencsére egy ilyen motor mechanikailag végtelenül egyszerű.


Ha sokat ment rossz csapággyal, akkor lehetnek gondok. Leggyakrabban az, hogy szétveri a motor pajzsot és az új csapágy már beleesik (nincs meg a szükséges illesztés).

Ez egy kis hozzáértő forgácsoló munkával orvosolható (perselyt kell bele esztergálni).

Egy motor 10x, 20x is megcsapágyazható anélkül hogy bármi kár érné.


Ha nagyon súlyos a baj mint ahogy fentebb már említettem akkor tekercselni is kellhet. Esetleg a tengely is sérül, fel kell hegeszteni, esztergálni stb. Az is javítható.


Ha az állórészt is szétverte belül akkor már meggondolandó a cseréje. Az nehezen javítható.

2015. júl. 2. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Én inkább megfordítanám a kérdést, illetve a szemléletet, amit a kérdés tükröz. Adott egy forgó alkatrészt tartalmazó gép, rendszeresen üzemel, részben ki van téve az időjárás viszontagságainak, nem kap rendszeres karbantartást évtizedek után kezd vele baj lenni. Szerintem döbbenetes, hogy évtizedekig kihúzza ilyen körülmények között, valószínűleg nagyon jó műszaki konstrukció kell legyen.
2015. júl. 22. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!