Az akku és a töltésvezérlő közé beépített egyenirányító diódával orvosolható-e a probléma?
Első válaszoló vagyok:
Force-Sense kialakításra lenne szükséged... magyarán szólva, érzékelje, hogy X ideje már nincs visszatöltés, és ekkor egy relé fizikailag válassza le az akkumulátort az áramkörről, így tökéletes lenne az áramkör.
Valószínűleg kipróbáljuk egy másik töltés vezérlővel.
Megtudnátok mondani, hogy milyen diódával lehetne kipróbálni? És párhuzamosan vagy sorba kell bekötni? Azt tudom hogy a katódnak az akku pozitívja felé kell állni.
Az akksiba 24V és az akksi töltöttségi szintjétől függően kb 3-5A folyik.
A kérdésre a válasz: igen, be lehet.
Köss sorba egy diódát, és egy ellenállást.
Olyan ellenállást keress, ami nagyteljesítményű, hogy kibírja az 5 Ampert. Ez vonatkozik a diódára is.
Tudni kell mekkora áramok folynak majd el töltés ill. merítés közben. A csúcsértékre kell méretezni.
A diódából és ellenállásból álló kétpólust kösd a sorba kapcsolt akkumulátorok pozitív sarkára, úgy hogy a dióda katódja ( negatív sarka ) legyen az akksi pozitív kivezetésén. Ekkor az akksi szempontjából záró irányba van kötve. Ismerd meg a záró irányú áramát és feszültségét a diódának...
Majd készítek inkább egy skiccet, és kiszámolom. Mellesleg pontosan kéne tudni az akkumulátor típusát is.
Kb. erről lenne szó (persze a dióda nélkül). [link]
Az akku sima savas, 6 cellás 12 Voltos 100 Amperórás. ebből van 2 db. Így lesz 24V 100 Ah. A 100 Ah-ás akku 5A-ral terhelhető. a generátor 300W-os max. áram kb 4,5 A. Az inverter kb 1-1,5 ampert vesz fel. Ezek nem mért adatok csak számítással kerekítve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!