Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Régi Orosz akku töltővel...

Régi Orosz akku töltővel töltöttem az akkut, a biztositéknak lehet baja?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Első töltésem, full lemerült az akkum,ismerős adott egy Orosz cuccot.Rá raktam a +,- t,ez után konnektorba dugtam,nem mozdult a mutató. tekertem 0-ról jobbra egyet,akkor felment 6-ra a mutató kb. Az illető azt mondta,hogyha esik lentebb a mutató,akkor tekerjem fokozatosan egyesével felfelé. Na most az van,hogy eljutottam 10 ig,azaz majdnem feltekertem,de mire most mentem vissza ,hogy nézzem meg 0-n volt a mutató,és hiába terektem nem mozdult semerre. Nem nagyon értek hozzá sajnos,de elvileg egyszerü szerkezet,csak nemtudom,hogy nem e biztositék hiba lenne most,vagy ez jelezné,hogy végzett? Nem akarom ilyenkor már felhivni emiatt,de idegesit,hogy most levegyem,vagy mi legyen.


Köszi a válaszokat előre is !


Ilyen készülék: [link]



2014. okt. 9. 22:20
 1/6 anonim ***** válasza:
0%

Lehet, hogy kinyírtad az akkudat. Mi a faxért tekerted fel 10-id?

Ez egy 10A-es töltő, az akkut pedig maximum 1C-vel azaz a kapacitás 10%-ával töltheted károsodás nélkül.

Magyarul 10-eses egy 100Ah-s, vagy nagyobb akkut tölthetnél vele. Egy 50Ah-st max 5A-rel.

Mérj rá műszerrel, hogy hány volton áll az akku. A teljesen feltöltött akkuban max.12,7V van. (töltés befejezése után legalább fél órával mérve)

Ha még menthető az akkud, rakd rá a töltőt és próbált 2A-rel tölteni. Elvileg ahogy telítődik az akku, úgy lassan ejti vissza a töltőáramot 0-ig.

2014. okt. 9. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Előző választ felejtsd el. Nettó hülyeség az egész.

Valahogy beleette magát a köztudatba, hogy az akkumulátorokat csak a kapacitásuk egytizedével szabad tölteni. Ez nem igaz. Ez igaz volt a 20-30 évvel ezelőtti NiCd akkucellákra, azokat kellett 14 órán keresztül tölteni a kapacitásuk egytizedével.


Azt már meg sem merem kérdezni, hogy miért gondolja azt az első, hogy az 1C a kapacitás egytizedét jelenti. Mert szerintem pont a kapacitásnyi töltőáramot jelenti.


Első, mielőtt hőbörögni kezdenél, gondolkodj el kicsit rajta, hogy az autó generátora hogy tölt. Feszültséggel. 14,2 V feszültséget próbál tartani a feszültségszabályzó, és ameddig a generátor győzi árammal, tartja is.

Képzelj el egy majdnem teljesen lemerült akkumulátort. Épp csak beindítja a motort, de amúgy nincs baja, csak le van merülve. EZ az akkumulátor egy középkategóriás dízelmotoros autóban van, 65 Ah a kapacitása, a generátor pedig 100 amperes. Nappal van, nem esik az eső tegát letekerjük az ablakot, nem rádiózunk... Nem fogyaszt a világítás, az ablaktörlő, a szellőzőmotor.

Mennyi is lesz a töltőáram?

Nagyvonalúan becsüljük meg a motorelektronika, üzemanyag-szivattyú, miegymás áramfelvételét 10 ampernek. A motor fordulatszámától függően az az akku bizony 60-80 amper töltőáramot fog felvenni az első percekben, aztán szép lassan lecsökken néhány amperre. Minél öregebb az akku (ás nagyobb a belső ellenállása), annál hamarabb csökken le az áramfelvétel. De nem ez a lényeg, hanem az hogy az autókban az akkuk mindig így töltődnek, évtizedek óta. Mégis mindegyik elműködik 3-4-5 évet. Tehát a C/10-el történő töltés nettó ostobaság.

Ha az akku legalább 33...45 Ah kapacitású, a 10 A töltőáramnak semmilyen károsodást nem szabad okoznia benne, ha a feszültség nem megy 14,4 V fölé.

2014. okt. 9. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Ja, biztos én írok hülyeségeket:


[link]


"A töltőáramot a kapacitás tizedének megfelelőre kell beállítani ( pl. 44 Ah-s akkumulátornak 4.4 A-t ). Ha az elektrolit hőmérséklete meghaladja az 55 C-t, a töltést meg kell szakítani."


[link]


"Az akkumulátorok gondozása és a helyes töltés segít kihasználni a maximális élettartamot a lehető legjobb teljesítmény megtartása mellett. Minden akkutípusnál általánosan elmondható, hogy az akkumulátort ne tartsuk feltöltetlen állapotban, mert az elektródák szulfátosodnak és tartósan károsodnak. Minden kisülést a lehető leghamarabb egy feltöltésnek kell követnie, az akkumulátor kémiai összetételének megfelelő eljárással, bár általánosan jellemző, hogy a töltést ideálisan lassan, a kapacitás (Ah) tizedrészényi áramával (A) kell végezni (pl: 12V 55Ah akku esetén 5,5 Amperrel)."


Mellesleg 20-30 év alatt a fizika nem változott.

Próbálj meg egy Li-Ion akkut, mondjuk 1000mAh-sat, 10Amperrel megküldeni. Szép látvány, amikor felpúposodik, majd robban.

Egyet valóban elírtam, az 1C-t, de hozzátettem, hogy a kapacitás tizede, ami átlagembernek jobban érthető.

2014. okt. 10. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ha teljesen feltölti, és az akku feszültsége eléri a töltő névleges feszültségét, akkor a töltőáram minimális lesz, és nem jelzi a műszer. Tedd vissza az autóba, és nézd meg, hogy jó-e.


Egyébként egy 55Ah-s akkut 10A-rel tölteni nem akkora tragédia, mint egy 1Ah-s Li-ion-t 10A-el. Az előbbi C/5,5 az utóbbi pedig 10C. Azért kevés akku bírja az ekkora töltőáramot,

2014. okt. 10. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Utolsó,én is úgy tudtam,hogy ha feltölti,akkor normális,hogy le esik a mutató.

Csak az volt a furcsa,hogy kb 3 óra alatt végzett.

Holnap rárakom a sarura,majd irok,hogy mi lett a vége.De megrendeltem egy Varta 56Ah-t,mert ezzel nem merek belemenni a télbe.

2014. okt. 10. 22:02
 6/6 A kérdező kommentje:

Jelentem,az akkuval minden ok.

Nem nyirtam ki,meg semmi hasonló.


Köszönöm a válaszokat mégegyszer.!

2014. okt. 13. 21:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!