13 évesen panaszt?
euronicsba vettem gépet nővéremmel(nagykorú,hitlere vettük a gépet)és félreküldték de azis lehet h átvertek és ezért akark irni a fogyasztóvédelemnek hogy segítsenek,kérlek titket hogy ti is ha lehet segítsetek.
a probléma amugy az hogy más konfig van a gépbe amit mondtak.itt akarok írni: [link]




















Kedves kérdező!
Az előző válaszokhoz hasonlóan azt tudjuk tanácsolni, hogy fordulj először a kereskedőhöz. Amennyiben Te XY gépet kértél szóban, de ehelyett XX-et kaptál, akkor először is meg kell vizsgálni, hogy a termék dobozán XY vagy XX szerepel. Ha a jó feliratú dobozban a nem megfelelő konfiguráció van, akkor hibás teljesítésről beszélhetünk, hiszen nem azt kaptad és fizetted ki, mint amit kértél. Így minél hamarabb, késedelem nélkül jelezni kell az eladó felé, hogy nem az van a dobozban, mint ami fel van tüntetve rá. Ellenőrizhető ez úgy is, ha egy másik ugyanilyen feliratú gépet, ami még a boltban van, kinyitnak, és ha abban is más van, akkor egyértelműen gyártáskori tévedés, amit így a kereskedő javítani köteles.
Amennyiben szóban XY-t kértél, de ők XX-et adtak át a vásárlás során, akkor sajnos a vásárló felelőssége is fennáll, mivel a termék átvételekor ellenőrizni szükséges, hogy azt kaptad-e, amit kértél. Amennyiben nővéred veled volt, úgy tanúvallomásával tudod bizonyítani, hogy nem ezt a konfigurációt kérted. Ha esetleg van kamera a boltban (és hangot is vesz fel), vissza tudjátok kerestetni az adott időpontot.
Érdemes ahhoz az eladóhoz fordulni, akitől érdeklődtetek és kértétek az adott konfigurációt, hátha emlékezni fog a vásárlásra. Hivatkozhattok arra, hogy a vásárlás során megtévesztettek titeket, hiszen a kért termék helyett mást szolgáltak ki. Figyelemmel arra, hogy a megtévesztő kiszolgálás tisztességtelen kereskedelmi tevékenységnek minősül, így tájékoztassátok arról a kereskedőt, hogy a fogyasztóvédelmi hatóságnál emiatt panaszbejelentéssel fogtok élni, amennyiben a minőségi kifogást azonnal nem rendezi.
Ha elzárkóznak minden elől, akkor a fentieket érdemes beleírni a helyszínen található vásárlók könyvébe, amire 30 napon belül válaszolnia kell érdemben a kereskedőnek.
Ha a fentiek ellenére sem tudtok megegyezésre jutni, érdemes az ingyenesen igénybe vehető békéltető testület eljárását segítségül hívni, melyről bővebben itt olvashatsz: www.bekeltet.hu
A fogyasztóvédelmi hatóság hivatalos fórum oldalát egyébként itt találhatod: [link] .
De Facebook-on is megtalálhatóak vagyunk: [link]
Reméljük panaszod rendeződik, majd jelezz vissza, hogy sikerrel jártál-e!
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
Köszönöm válaszát.
2 hét múlva lesz alkalmam jelentkezni az eladónál,és egyébként a doboz papírján(a doboz nincs meg)az áll ami a termékben található,de a nővérem tanúvallomása akkor segíthet,jól mondom? (a lényeg még mindig az hogy a doboz mondandója és a termék egyezik csak a megbeszélt nem).





Kedves Kérdező!
A két hét az sok sajnos. Amint észlelte az eltérést, azonnal, haladéktalanul jeleznie kellett volna (lehetőleg még a vásárlás idején). Nem csak az eladónak vannak kötelességei egy vásárlás során, hanem a vevőnek is. Az egyik ebből a termék árának átadása. A termék átvételekor pedig ellenőriznie szükséges, hogy azt kapta-e, amit kért.
Előfordulhat, hogy a kereskedő nem fogja elfogadni az Ön kifogását, panaszát, mivel - főleg két hét után - rettentő nehéz lesz bizonyítania azt, hogy nem az Ön kérése szerint teljesült az adásvétel.
Amennyiben az üzletben nem foglalkoznak panaszával (pl. nem vesznek fel jegyzőkönyvet a kifogás bejelentéséről), vagy ha az üzletben Ön beírja panaszát a vásárlók könyvébe, s arra 30 napon belül nem válaszolnak, vagy érdemben nem válaszolnak, úgy ezek tekintetében panaszbejelentéssel élhet az Ön lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél.
Ha a kereskedővel nem tudnak megegyezésre jutni, akkor a békéltető testületi eljárást lehet megpróbálni (www.bekeltet.hu).
Üdv. NFH Fórum admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!