Mekkora előtét ellenállást használjak LED-es világításhoz?
Egy kicsit az alapfogalmakat tisztázzuk:
Aksi:
6v 4Ah, és nem 20 órát bír, hanem akkor adja le a 4Ah kapacitást, ha ezt 20 óra alatt veszed ki belőle, vagyis kb. 0,17 amperrel terheled. Ha 10 amperrel terhelnéd, elméletileg 24 percett menne, ha ekkora terhelésnél nem csak a kapacitása kb, felét adná le, 10 amperrel az az akku max. negyed órát tud. Új korában.
Bárhonnan téplálod, legjobban akkor jársz, ha valami elektronikát építesz hozzá. AZt valahogy sejtem, hogy annyira nem vagy otthon benne, de vannak jó leírások.
Ha tekercsről használod, egyenirányítsad, és tegyél rá pufferkondenzátort. Eszedbe ne jusson Graetz-híddal kétutasan egyenirányítani, ha a tekercs egyik vége testen van, mert az egyenirányító híd be- és kimenetét nem lehet összetestelni, és gondolom nem akarsz csak a led-lámpáknak külön negatívot vinni. Egy méretes dióda, egy nagy kondi, megvan az egyenfeszülség (Dióda legalább 50 voltos, kondi 25 voltos legyen, terheletlenül a tekercs feszültsége felmegy elég rendesen.
A ledeket 3 ledenként kösd sorba, és egy ilyen soros csoport elé tegyél egy ellenállást, ezután kösd párhuzamosan őket. Az ellenállás értéke a tekercs feszültségétől függ. Tekercsről menni fog, akkuról nem, mert kevés hozzá. Azt nem merném bekockáztatni, hogy építs egy kapcsolóüzemű áramgenerátort valami cél-ICvel, mert lehet hogy nem adná ki.
Az érintett téma minden részét értem.Akkut most vettem nem rég.Azt is tudom,hogy a diódák egyenárammal mennek,sőt még a Simsonban is otthon vagyok.Na a lényeg az,hogy a tekercsről jövő váltóáramot egy graetz híddal egyenirányítom és a híd két végét egy kondival összezárom.Nem akarnék túl nagy kapacitásút,mert ugye az emeli az egyenáramú feszültséget.Milyen értékű kondit és ellenállást érdemes használnom?A két lámpát továbbra is sorba kötve használnám.
A motor töltőtekercsén két kivezetés van és a test.Az elsőre van kötve gyári egyenirányítás után másodlagos folytással az akksi,vagyis a maradék kivezetésen az áram ha jól emléxem 1,6 és 5 V váltóáram között van főtengely fordulattól függően.Azt viszont nem tudom mennyi amper,mert a műszerem csak mA-t tud mérni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!