Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Szeretnék venni egy 11kW-os...

Szeretnék venni egy 11kW-os aszinkron motort. Találtam is egy Siemens robbanásbiztos kivitelt, de az eladó jelezte, hogy az csak fixen "Y" bekötésű. Jelent ez nekem valamilyen gyakorlati problémát a használat során?

Figyelt kérdés
Emlékeim szerint Y-delta indítást alkalmaztak régen a motoroknál, hogy kezdetben kisebb, utána nagyobb legyen az indító áram és nyomaték. Gyengébb így a nyomatéka a motornak . . . vagy ez a 11kW-os motor ugyanolyan erős mint egy deltába kötött 11kW-os. A logika ezt diktálná. Mi a különbség?

2013. okt. 29. 13:44
 1/10 anonim ***** válasza:

Ez a motor használatától függ. A villanymotorok ha úgy vannak tekercselve hogy egy tekercs 400V-os, akkor lehet deltába kapcsolni, viszont így kicsi az indító nyomatéka. Ekkor kell a 400V-os trkercsre 230V-ot kapcsolni(Y), így nagyobb lesz az indítónyomaték.

Ezt a motort úgy tekercselték, hogy csak 230V köthető a tekercseire. Igazából csak a nyomatékgörbe ami megadja, hogy van-e hátrányod belőle, vagyis attól függ milyen a motor és mire akarod használni.

2013. okt. 30. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Kedves első válaszoló,tanácsom számodra az,hogy próbálj meg inkább elhelyezkedni a mezőgazdaságban,ott hátha nem csinálsz túl nagy kárt,mert a villany az veszélyes dolog.Először is,a Y üzemben kisebb az áramfelvétel,nagyobb a feszültség,deltában pedig nagyobb az áramfelvétel kisebb feszültség mellett(lásd:csillag-delta indítás).Pl:690/400V,régebbi motorokon 660/380V.A 380/220-as motorokat ezért nem lehet csillag-deltában indítani,mert az egyik három fázisú áram,a másik meg egy,azonkívül nem látnám értelmét még ha bonyolult kapcsolásokkal kivitelezhető is lenne,akinek rendelkezésre áll a háromfázis az miért használná arra hogy beindítson vele egy egyfázisú motort,ami köztudottan csak kényszermegoldás.Azonkívül még felhívnám a figyelmedet arra hogy szerény kishazánkban minden 380-as motor Y-ba van kötve .A 11Kw-os kategóriában pedig már nem létezik 230 voltos motor,mert szenesvödörnyi indítókondi kellene rá,olyan meg nincsen.Kivéve néhány országban tudnák használni ahol 3x220 volt áll rendelkezésre.A kérdezőnek pedig üzenem hogy nyugodtan vágjon bele az üzletbe,ez egy hétköznapi 11Kw-s Y bekötésű motor,ami teljesen rendben van így mert nem is lehet másképp.
2013. okt. 30. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Kedves előző válaszoló


Ha egy kicsit rágyúrnál a szövegértelmezésre, akkor észrevetted volna, hogy én egy tekercsről beszéltem a motoron belül, amire D-ben 400V Y-ban 230V van kötve.


Amit állítasz, hogy: "Először is,a Y üzemben kisebb az áramfelvétel,nagyobb a feszültség." nem igazán állja meg a helyét. Y-ban működtetve a motor tekercsei kissebb feszültségen (230V) vesznek fel nagyobb áramot.

"deltában pedig nagyobb az áramfelvétel kisebb feszültség mellett" itt pedig nagyobbfeszültség mellett kisebb áramot.


Amit a továbbiakba írtál azok hasznos infók, eltekintve amit az 1F-ról írtál. Nem mondom, hogy ilyen alapvető villamossági hiányosságokkal menjél el a mezőgazdaságba, mert az nem az én stílusom, és nem akarlak ismeretlenül megsérteni.

2013. okt. 31. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Távol áll tőlem hogy sértegesselek,csak nem egy motort üzemeltem már be csillag-deltába,és raktam össze hozzá kapcsolót a semmiből,tehát némileg felhatalmazva érzem magam a dologban.Te alapvetően kevered a kettőt,mindig a csillag bekötés tartozik a nagyobb feszültséghez a 660/380 vagy a 380/220 esetében.660 csillagban is 380-at adunk a motornak,majd miután átkapcsolunk deltába akkor úgyszintén,ebből ered a lágyabb indítás,ez 380/220-as motornál elképzelhetetlen mert hamar elkezdene füstölni.Egy motorra mindig így is van ráírva és sosem fordítva,660/380 csillag/delta,vagy 380/220 csillag/delta.Amúgy mit szólnál mondjuk az ősi pásztorkodáshoz? Szép foglalkozás és nem igazán tudsz ártani senkinek.
2013. okt. 31. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Az, hogy raktál már össze ilyet nem jelent semmit hiszen egy majom is képes megcsinálni miután megmutatják neki.

Sajnos a gyakorlat nem pótolja az elméleti tudást.

Amit írtál, az egy kicsit pontatlan: "mindig a csillag bekötés tartozik a nagyobb feszültséghez a 660/380 vagy a 380/220 esetében" A 660/380V, és a 380/220V azok névleges feszültségszintek, mely feszültségszinteknél csillagba beköthető a motor. A 660/380-nál a 660 a vonali, 380 a fázisfeszültséget jelöli, tehát egy tekercsre 380V köthető maximálisan, míg a 380/220V-nál egy tekercsre csak 220V feszültség köthető.

Ebből látszik, hogy nagyon nagy hiányosságaid vannak elméleti téren, de ne aggódj nagyon sok szakemben jár ebben a cipőben és nem mondja rájuk senki, hogy menjenek el kecskepásztornak.

Az, hogy azt írtad "Szép foglalkozás" pedig különös örömmel veszem, mivel így megerősítést kaptam arról, hogy volt értelme annyi időt az iskolába járni.

2013. okt. 31. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Nem gondoltam, hogy miattam fog kitörni a III. Világháború . . .

2013. okt. 31. 15:21
 7/10 anonim ***** válasza:
Kedves tapasztalattal rendelkező kollegánk nem tud újabb érveket felhozni hiányos tudása mellet, amiben csak azt fájlalom, hogy nincs benne annyi gerinc hogy ezt el is ismerje.
2013. nov. 4. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem megmutatták barátom hanem megtanultam,veled ellentétben.Alapvető hiányosságokkal rendelkezel mind szakmai,mind szellemi téren,az utolsó hozzászólásod is egy nagy marhaság,nem pazarlom rád az időmet,ha nem haragszol,további jó villanyszerelést,csak vigyázz a testi épségedre,mert szegényebbek lennénk egy géniusszal.
2013. nov. 4. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Hogy kötsz 220-at a 380-as motorra? Kíváncsivá tettél.Mikor nullát nem is viszünk a motorhoz.Netán feltaláló vagy? Szerintem id..ta.
2013. nov. 4. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Ezen az utolsó kérdéseden nem tudom hogy sírjak-e, vagy nevessek.

Ha nem tudod, hogy egy 0,4kV-os rendszerben szimmetrikus terhelésű Y-ban bekötött, csillagpontban nem nullázott fogyasztónál hogyan alakulnak a feszültségviszonyok, az csak a te tudatlanságod bizonyítja.

Ez a háromfázisú rendszerek alapja, ha ezt nem tudod, akkor nagyon nagy hiányosságaid vannak.

Ahelyett, hogy itt bizonygatod hiányos tudásod, légyszíves nézz utána a szakkönyvekben.

2013. nov. 5. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!