Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Valaki jártas a hajózási...

Valaki jártas a hajózási rádiózásban? Miért hiányzik mindenhol a 29-59-es csatornák a VHF rádiókon?

Figyelt kérdés

Több táblázatott, tobb helyről is elő szedtem, sé mindenhol így van, hogy 29-ig szépen leírja a frekvenciákat, de aztán van egy nagy űr, és minden csak 60-tól (156,025 - 160,625) folytatódik 88-ig (157,425 S).


Hogy van ez? Akkor miért van nemzetközileg 88 db, ha közte meg hiányzik kb 30 ?



2013. okt. 28. 08:56
 1/5 A kérdező kommentje:
2013. okt. 28. 09:03
 2/5 anonim ***** válasza:
Oda van írva a táblázatba, hogy a hiányzó csatornák privát frekvenciák. Ami jelenthet bármit, de a lényeg, hogy más célra használatosak. Nincs rá szabály, hogy hasonló célra egy összefüggő frekvencia- (vagy csatorna-) tartományt kellene kiosztani.
2013. okt. 28. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Előrebocsátanám, hogy nem vagyok jártas a hajózásban.


Ha megnézed, akkor az összes csatorna a 156-162 MHz sávban van, 60-tól felfelé .025-ös osztással.

Ha tippelnem kellene, akkor a felszerelések fejlődése, pontosságának javulása miatt lehetett ugyanabban a tartományban még jópár csatornát behozni.


Amin linkeltél, azokon a megjelölésük "private", valószínűleg valamiféle használatra "félretették", vagy valami földi felhasználó/felhasználás miatt hanyagolják. Pl. 162 MHz felett kezdődnek a NOAA időjárási adóinak frekvenciái.

2013. okt. 28. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

na de azt a kis tartományt lehetetlen annyi alcsatornára beosztani, bármennyire fejlődik a dolog, és ez részben igaz is amúgy, mert ugye az újabb rádióknál már követelmény a 0,625-ös lépésköz., na de pont a hajózásban és a repülésben ez nem agy van. mivel ez nem EU-szabály, hanem nemzetközileg felosztott csatornák, itt ez sztem 10 év múlva is ilyen lesz.


Ennek ellenére azóta találtam egy másik leírást is, amit egy gyári hajórádióhoz adtak, és szal az ész megáll, nem lehet rajta kiigazodni. és azért bosszant csak, mert attól függetlenül, hogy ez nemzetközileg egységes, mégis léteznek USA vagy UK alverziók ...


(na most a magyarok ezt se igazán tudják betartani persze, mert csak hogy egy példát mondjak, az egyik multi biztonsági cégének adtak ki olyan frekvenciát, ami hajózási tartomány, és ráadásul a Dunához is közel vannak, szal fantasztikusan bezavarnak egymásnak. már többedszerre tapasztalom, h hihetetlen szintű a káosz főleg nálunk, de reméltem h esetleg valaki jobban otthon van a témában)

2013. okt. 29. 12:31
 5/5 A kérdező kommentje:

De!

akkor lényeg a lényeg, hogy tehát a 29-es csat után a gyári hajórádiókban eleve is így van programozva, hogy rögtön a 60-as jön?

és akkor ami frekvenciában közte van, az esetleg lehet privát? (persze az a jó nagy semmi, szal nem értem, csak azt szeretném megérteni, hogy a speckó hajórádióknál tehát egyszerűen 29 után rögtön következik a 60? ők ugye elvileg nem látnak frekvenciát, csak csatornát. Kérdeztem olyat, aki tengeren hajózik, na kapásból tudta, hogy a 16-os csatornán kell lenni mert az az SOS csatorna, de fogalma se volt, hogy az a 156,800 MHz,. sőt még arról se volt fogalma h egyáltalán VHF vagy mi a frász ...

Felhasználói szinten talán nem is kell tudni, de azért mégse olyan ártalmas, mert pl ha az ember más rádiót programoz, felmerülnek ezek a kérdések vagy ha nem akar kavarodást más rádiósokkal, akkor se árt ha képben van a frekvenciákkal sztem.


Aki írta a 0,25-önként való lépegetést, na igen, abszolút igaz, csak ezt kicsit megborítja az, hogy egyes csatornák simplexek, mások duplexek, és sajnos nem sorrendben vannak, hanem abszolút össze-vissza.

2013. okt. 29. 12:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!