Hol lehet ezt bejelenteni? (A többi lejjebb)
Egy hónapja elromlott az egyébként még csak 3 hónapos garanciás Orion Led televízióm. Felhívtuk a garanciába szereplő szervizcéget, ahol egy elég érdekes ember vette fel a telefont, szinte semmit se letehet hallani mert bömbölt mögüle a zene. Végül nagy nehezen felvette az adataimat (bár a zenét nem állt módjába lehalkítani), és a tv hibáit is megkérdezte, és azt mondta, hogy a gyárnál rákérdez a hibára, és majd jelentkezik. Jelentkezni viszont nekünk kellett, ugyanis Ő ezt nem tette meg. Amikor visszahívtuk, megbeszéltük, hogy jön valaki, aki elviszi a gépet, néhány nap múlva meg is jelent egy fickó, aki első mondatára köszönés után azt nyögte be, hogy ugye nem kell sok lépcsőt mászni. Végül elvitte a tv-t, de ennek már vagy két hete, és most amikor felhívtuk, hogy mi van a géppel, csak annyit mondott, hogy reggelizik (bár 14 óra volt), és hívjuk vissza később.
A kérdésem az ,hogy kinél lehet ezt bejelenteni? Fogyasztóvédelemnél, vagy hol?
Előre is köszönöm a választ.
A jogszabály szerint a kijavítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni. Azt, hogy mi minősül az adott helyzetben megfelelő határidőnek, számos tényező – így például a termék tulajdonságai, a hiba jellege, a hiba gyors orvosolásához fűződő fogyasztói érdek – befolyásolhatja.
Minden esetben törekednie kell azonban arra a kereskedőnek (illetve megbízottjának, a szerviznek), hogy a kijavítás tizenöt napon belül megtörténjen. Nem létezik azonban olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó.
Javasoljuk, hogy küldjön ajánlott levelet a szerviznek, amelyben a javítás végső időpontjaként megjelöl egy határnapot, illetve felhívja a figyelmüket, hogy amennyiben ezt nem tartják be, úgy tekinti, hogy a javítás nem lehetséges, és kérni fogja a termék cseréjét.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben a szerviz kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi a javítási határidőt), bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen.
Javasoljuk tehát, hogy kíséreljen meg egy további egyeztetést a kereskedővel/szervizzel. Amennyiben ez nem vezetne eredményre, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, illetve békéltető testülethez kell fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.
Azzal kapcsolatban, hogy a szervizes munkatárs hogyan viselkedett Önnel, nincs hatóság, mely el tudna járni.
Üdv: NFH admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!