Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Ez lehetséges? Az aksi túl...

Ez lehetséges? Az aksi túl pörgethette a generátort?

Figyelt kérdés

Van egy régi típusú Suzuki Swiftünk. Elromlott a generátora és a szerelő azt mondta, hogy az aksi is rossz, mert valószínűleg túl pörgette a generátort. Nincs túl nagy tudásom ehhez, de nem a generátor tölti az aksit és nem fordítva?


Am. felraktam tölteni az aksit és már most szikrázik, ha megmozdítom a töltő sarkait. Ez jó vagy rossz?

Am. 2 éves aksiról van szó



2013. máj. 7. 15:03
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

Én már kötöttem le járó motornál aksit és ment addig, míg le nem állítottam.


Savas aksi, néztük a szintet, mert töltésnél le kell venni azokat a kis bigyókat, van benne elég cucc.


Nem csillag garázsban van, garázsban ez a kocsi még nálunk nem volt és látott ez már mindent. Viszont nem rég próbáltuk töltés után, indult a kocsi. Ha zárlatos lenne sztem akkor nem is indulna. Vagy tévedek?

2013. máj. 7. 20:25
 12/14 anonim ***** válasza:
A zárlatos aksi kifejezést úgy értik, hogy valamelyik cella zárlatos azaz valamelyik cella fogyasztóként viselkedik.Ha fel van töltve ugyan úgy működik mint egy normális aksi, beindítja a motort, csakhogy állóhelyben magától lemerül.A szerelő a "felpörgette a generátort" kifejezést arra érthette, hogy a folyamatosan lemerült és zárlatos aksi töltéséhez a generátor folyamatosan nagy töltőáramot akart biztosítani ami tönkretette.Persze ez egy hibátlan generátornál és feszültség-áram szabályozásnál nem következhet be.
2013. máj. 7. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
#12 folyt. Ha valóban tönkre ment a 2 éves aksi és a generátor is , akkor gondolom valamilyen feszültség szabályzási probléma is lehet.Illetve lehet hogy már az egyébként is hibásan működő generátor tette tönkre az aksit. Persze nem vagyok autóvillamosság szerelő, ezek csak egy tippek.
2013. máj. 7. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

1. az autóvillanyszerelőt elhajtani a francba...

2.csak a régi, dinamós megoldásoknál fordulhatott elő, ahol ha nem kapcsolt szét a relé, akkor az akksi pörgette a dinamót.(generátornál ez nem fordulhat elő)

3.ha töltöd az akksit, és szikrázik a sarunál, akkor az jó, mert veszi a töltést rendesen...

4. ha zárlatos az akksi, akkor az belül zárlatos, amit úgy észlelsz, hogy alig van ereje..

5. sose vedd le az akksit járó motorú kocsinál, mert annyi az elektronikának. hiába hiszed azt, hogy nem történt semmi, az csak egyszeri szerencse lehet...


egy kombinált műszerrel mindenre fény derül...töltőfeszültség, töltőáram, kapocsfeszültség...

2013. máj. 8. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!