Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogyan lehet megállapítani,...

Hogyan lehet megállapítani, hogy egy motor forgórésze vagy állórésze rossz?

Figyelt kérdés
Van egy kis kézi maróm pontosabban 2. Arra gondoltam, hogy ne kelljen venni másikat a kettőből lehet, hogy lehetne 1-et csinálni, és nem kéne az ipari hulladékokat bővítenem a kidobásukkal. Az egyik forog, de erő nem sok van benne, terhelés alatt leesik a fordulat, a másik nem mozdul semerre

2013. febr. 8. 13:26
 1/7 fúróferkó ***** válasza:

1., Levenni a burkolatokat,kivenni a keféket,megnézni nem kopott-e túl rövidre.Jól nevelt gépekben a keféken van csík ,aminél tovább nem illik használni,sőt van olyan kefe Pl. a FLEX tipusu sarokcsiszolók keféje),ami megszakítja kefén átmenő áramot egy kis kontakt ,és nem vágja tönkre a forgórészt..

2.,Szemrevételezéssel,megnézni az állórész tekercsfejeket,elszíneződést,eltérő erőszakos barnulást keresni.Ritkán szokott előfordulni ,de ha van akkor látszik a tekercsfejen,hogy égett.

3.,Most a forgórész tekercsfejeket,kommutátort kell megsasolni,ha leégett a tekercs,vagy kommutátor felülete erősen barna,mély barázdás azonnal látszik.

Ellenállásmérővel,vagy volt-amper mérős módszerrel az egymás melletti kommutátorszeleken egyenlő értékeket kell mérni.Ha jelentős eltérés van ,akkor a forgórész menetzárlatos.Általában ez szokott lenni.


Ha eddig átment a vizsgán a forgórész, ellenállásmérővel,(amivel kis értéket lehet mérni)

,vagy volt-amper mérős módszerrel kimérni az állórész tekercsek áramát.Ritkán fordul elő de ha jelentősen eltér az ellenállása ,akkor menetzárlatos.

Ha van türelmed szétszedni az állórész tekercskötéseket,menetzárlat megállapítható ,ha az egyik tekercsre 2-5 volt váltófesszt adsz.

Menetzárlatnál erős melegedés lesz.

2013. febr. 8. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Köszön a részletes leírást!


Ezt hogyan is érted? :


"Ha van türelmed szétszedni az állórész tekercskötéseket,menetzárlat megállapítható ,ha az egyik tekercsre 2-5 volt váltófesszt adsz. "


Úgy, hogy le kéne tekernem róla a rezet, és úgy megnézni, vagy valami más eljárás?

Adjam rá a 230-at és úgy mérem ezt a 2-5 Voltot is?

2013. febr. 8. 14:29
 3/7 fúróferkó ***** válasza:

Nehogy!!

A türelmet úgy értettem,ha van affinításod a hibakereséshez,mérésekhez.

Sokan nem szeretik magukat beleártani mélyebben a villamos dolgokba.

Tehát:szétszedni a gépet,kivenni a forgórészt,megkeresni a 2 db állórész tekercs végeit.Általában úgy van ,hogy a tekercs egyik vége az egyik kefetartón,a másik a bejövő vezeték körül.De olyan is elképzelhető ,hogy a 2 tekercs sorba van kötve és szét kell szedni az összekötésnél.

Szétszedés után előtted van 2 db tekercs.Egyikre 2-5 V váltófeszt. adsz ( egy trafóról),a másikon feszültség mérhető ,mert ebben a pillanatban úgy viselkedik a2 állórésztekercs a vasmagban, mintha egy transzformátor lenne.Ha menetzárlat van ,erős melegedést lehet tapasztalni.Aztán ugyanezt elvégezni a másik tekercsen is.

2013. febr. 8. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Basszus nem is nagyon kellett vizsgálgatni a tekercseket.

A morgórész kommutátorának egyik pólusa leszakadt, csoda, hogy forgott a gép még lassan is, természetesen a szénkefék tropára mentek. Holnap megkeresem a másik gépet, megnézem, hátha annak az állórésze rossz.

2013. febr. 8. 19:10
 5/7 fúróferkó ***** válasza:
Majdnem biztos ,hogy az állórész jó lesz.
2013. febr. 9. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 semeneki válasza:

Sziasztiok!

Nekem is van valami hasonló oroblèmám ès azt szeretnèm megkèrdezni hogy mennyi az a kis eltèrès a kommutátor egymás mellett lèvő rèszeken mèrt ellenállásnak?

Mert a forgórèszen nem látszik semmi az ellenállás 0.9 óhm tól 4.5-5 óhm ig is terjed de zöme 0.9 óhm!

Kuka????

2017. okt. 6. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A forgórész zárlatot ohm mérővel nem biztos, hogy ki lehet mérni, ha pl. csak egy menet van zárlatban.

Szakműhelyben menetzárlat vizsgáló transzformátort használnak.


A nyitott vasmagba berakják a forgórészt, bekapcsolják a vizsgáló készüléket és a forgórész fölé egy vékony vaslemezt tartanak. Ha a lemez rezegni kezd, az zárlatot jelent. A vizsgálat során a forgórészt forgatják, de a lemezkét mindig a tetején tartják.

Normális esetben a nyílt vasmagos trafóba helyezett forgórész vasmagja a tetején mágneses szempontból semleges, azaz nem rezeg rajta a vaslemez.


[link]

2018. nov. 4. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!