Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mi a különbség a kondenzátor-m...

Mi a különbség a kondenzátor-mikrofon és a dinamikus-mikrofon között?

Figyelt kérdés

Ha pl 2 db de egyik ilyen, a másik olyan, akkor nem lehet őket egyszerre a keverőbe vinni?


És egyáltalán milyen célokra melyik javasolt?


(pl színpadi használatra, amolyan koncert-célokra melyik használatos?)



2013. jan. 16. 19:51
 1/7 anonim ***** válasza:

[link]

bal oldalon több lehetőség is van még.

2013. jan. 16. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
köszi de nem venni szeretnék, hanem mindkettő van, csak itt egyikünk szerint nem lehet a kettőt egybe kötni, a másikunk szerint meg lehet, na és megállt a tudomány sajnos.
2013. jan. 16. 20:12
 3/7 anonim ***** válasza:

Miért ne lehetne egy időben egy keverőhöz csatlakoztatni mindkettőt? Ha csatornánként külön kapcsolható a fantomtáp, akkor csak a kondimikinek van szüksége rá, ha az összes csatornán együtt, akkor sincs vész, mert a dinamikus mikrofonok kimenete is szimmetrikus.


Színpadra, énekesnek: dinamikus,

akusztikus hangszerekhez: kondenzátor mikrofon

2013. jan. 16. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

akkor leírom pontosan:


Egy kameráról van szó, amelynek van belső mikije, ami állítólag kondi-miki, viszont van külső csatlakozási lehetőség is (mono-jackkel), viszont beszédhez ide dinamikus mikit szándékoztunk csatlakoztatni.

Na erre mondta valaki, hogy jajaj abból baj lesz, más szerint meg mégse, szóval mi meg nem tudjuk.

A keverőt arra értettem, hogy két db dinamikus miki megy be a kis keverőbe, és az megy aztán a miki bemenethez a kamerán.

2013. jan. 17. 08:41
 5/7 anonim ***** válasza:

Két gond lehet esetleg:


A kamera mikrofon bemenetén 3V körüli tápfeszültség szokott lenni a külső mikrofon számára (ez általában kondenzátor mikrofon). Ha ez a 3V egyenfeszültség zavarja a keverő kimenetét, az esetleg gond lehet. Ha zavarja, olyan kábelt kell gyártani, amiben van egy leválasztó kondenzátor, + felével a kamera felé 10...47 mikro, 10V-os elkó megteszi.


A másik: a kamera bemenete mikrofon jelszintre van felkészítve, egy keverőből pedig vonalszintű jel szokott kijönni. A rögzített hang iszonyúan hangos és torz lesz. Ha ez a gond is jelentkezik, az előbb említett kábelbe a kondi elé még egy osztót is be kell tenni, nagyjából 1:10 arányút. (10kohm a keverő felé, 1 kohm a földre, a két ellenállás közös pontjára pedig a már említett kondi, a - felével)

2013. jan. 17. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

na ez nem túl egyszerű, de köszi


viszont lenne akkor egy kérdésem:

írtátok, hogy énekre a dinamikust ajánljátok de hangszerhez meg inkább a kondi-mikit. Na most mi az alapvető különbség? azaz mi történne ha az énekes a kondi-mikibe üvöltene pl? mi történne?

vagy egyedül az érzékenység a különbség, és a kondi-miki pl messzebbről is venné a hangot?

2013. jan. 17. 17:00
 7/7 A kérdező kommentje:

igen, ezt elolvastam de így se túl tiszta :(


[link]

2013. jan. 17. 17:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!