Mi a különbség a kondenzátor-mikrofon és a dinamikus-mikrofon között?
Ha pl 2 db de egyik ilyen, a másik olyan, akkor nem lehet őket egyszerre a keverőbe vinni?
És egyáltalán milyen célokra melyik javasolt?
(pl színpadi használatra, amolyan koncert-célokra melyik használatos?)
bal oldalon több lehetőség is van még.
Miért ne lehetne egy időben egy keverőhöz csatlakoztatni mindkettőt? Ha csatornánként külön kapcsolható a fantomtáp, akkor csak a kondimikinek van szüksége rá, ha az összes csatornán együtt, akkor sincs vész, mert a dinamikus mikrofonok kimenete is szimmetrikus.
Színpadra, énekesnek: dinamikus,
akusztikus hangszerekhez: kondenzátor mikrofon
akkor leírom pontosan:
Egy kameráról van szó, amelynek van belső mikije, ami állítólag kondi-miki, viszont van külső csatlakozási lehetőség is (mono-jackkel), viszont beszédhez ide dinamikus mikit szándékoztunk csatlakoztatni.
Na erre mondta valaki, hogy jajaj abból baj lesz, más szerint meg mégse, szóval mi meg nem tudjuk.
A keverőt arra értettem, hogy két db dinamikus miki megy be a kis keverőbe, és az megy aztán a miki bemenethez a kamerán.
Két gond lehet esetleg:
A kamera mikrofon bemenetén 3V körüli tápfeszültség szokott lenni a külső mikrofon számára (ez általában kondenzátor mikrofon). Ha ez a 3V egyenfeszültség zavarja a keverő kimenetét, az esetleg gond lehet. Ha zavarja, olyan kábelt kell gyártani, amiben van egy leválasztó kondenzátor, + felével a kamera felé 10...47 mikro, 10V-os elkó megteszi.
A másik: a kamera bemenete mikrofon jelszintre van felkészítve, egy keverőből pedig vonalszintű jel szokott kijönni. A rögzített hang iszonyúan hangos és torz lesz. Ha ez a gond is jelentkezik, az előbb említett kábelbe a kondi elé még egy osztót is be kell tenni, nagyjából 1:10 arányút. (10kohm a keverő felé, 1 kohm a földre, a két ellenállás közös pontjára pedig a már említett kondi, a - felével)
na ez nem túl egyszerű, de köszi
viszont lenne akkor egy kérdésem:
írtátok, hogy énekre a dinamikust ajánljátok de hangszerhez meg inkább a kondi-mikit. Na most mi az alapvető különbség? azaz mi történne ha az énekes a kondi-mikibe üvöltene pl? mi történne?
vagy egyedül az érzékenység a különbség, és a kondi-miki pl messzebbről is venné a hangot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!