Az autós aksitöltőn ha csak 12,2 V-ot mérek, akkor hogy tudja a 14,4 V-is aksit feltölteni? Sehogy?
Most ez akkor tulképpen egy szemétre való töltő vagy én gondolok vmit rosszul?
Főleg h láttam azóta olyan töltőt is, ami 14,7 V-tal tölt.
Most akkor hogy van ez?
6 A-es, na de ha azt a 6 A-t csak 12,2 V-ig nyomja, akkor ennél a pontnál megáll a töltés, és nem lesz az soha 14,4-re töltve?
csak mert vannak készülékek, amik még pár tized voltra is nagyon kényesek, és télen jártam már így, hogy 13 V nem volt neki elég ... Ezért néztem most ezt a 14,7 V-os töltést, csak ez meg gagyinak tűnik (3 A-es ez)
Jól gondolkodsz. A töltő feszültség általában 2 - 2.5V nál több szokott lenni mint akkumulátor "névleges" feszültsége ( Jellemzően 13,5 - 14,4 V között). Tök egyszerű egyébként: indítsd be egy autót vagy motort és látni fogod, hogy az akksin az általam említett értékeket méred ( fordulatszámtól függetlenül, bár alacsony fordulatnál ez lehet kevesebb, de látni fogsz egy szintet ahol megáll)
Üresjárásban is ennyit mutat a töltő? ( Ha nem rakod rá az akkumulátort ). 12.2V elvileg akár még tölthetne is egy akkumulátort, de ez nem jellemőz érték.
Köszi a válaszokat, de ezt a pufferelést nem értem sajna, de mindegy, ezek szerint azt mondod, hogy hiába mérek rajta 12,3 V-ot (tehát konkrétan a töltő csipeszét, akksi nélkül!), amint az elkezdi tölteni, máris 14,4 V lesz ??
Ezt jelentené?
Esküszöm, nem értem ..
De tudod miért nem? Mert akkor a másik típuson meg miért mérek így "szabadon" is 14,7 V-ot??
2 külön típus, mindegyik névlegesen 12 V, és az egyik mégis 12,3 V, a másik meg 14,7 V (a csipeszen mérve mindkettőt, akksi nélkül)
akkor ez miért? mi a különbség a kettő között?
Akkumulátortöltő típusa válogatja.
A jobbféle töltők már szűrt, pufferelt egyenfesszel töltenek, legtöbbje automatikusan lekapcsol, átkapcsol csepptöltésre, stb. ezért mérsz rajtuk 14,x voltot.
Egyenirányítás után 0.7 vagy 1.4 volttal csökken a feszültség. Te ezt méred meg amikor a kapcsokon nincsen semmi. Azonban egyenirányítás után általában szűrjük az egyenfeszültséget, hogy tényleg egyenfesz legyen. Ilyenkor van egy úgynevezett puffer kondenzátor, ami feltöltődik terhelés nélkül a szinuszos váltakozó fesz csúcsértékére. Így az üresjárati feszültség 1.41*szekunder feszültség lesz.
Akkutöltésnél gyakorlatilag mint egy pufferkondi működik az akkumulátor, tehát feltöltődik a csúcsértékre, így a töltés közben folyamatosan emelkedik az akku feszültsége, amíg el nem éri ezt a bizonyos értéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!