Mit tudtok mondani a Motion Capture-ről?
Érdekelne minden a motion capture működéséről, felépítéséről, hozzá tartozó programokról stb. 2 fő okból:
(Szeretnék összedobni egy egyszerűbb animációt, esetleg egy rövid játékot a haverokkal. )
1. Szeretnénk a MotionBuilderrel készíteni az animációnkat, de nem igazán értünk a szoftverhez. Igazából 3Ds Maxban készítünk karaktereket, modelleket, nem is ezzel a részével lenne a gond. Inkább azt kéne elmagyarázni, hogyan kell hozzákötni a karakterekhez azt a mozgást, amit élőben produkálunk. (Mivel még nincsenek eszközeink, ezért kipróbálni sem tudjuk. Akár angol leírás is lehet)
2. Természetesen az ára. Még a legolcsóbb csomag is 1-2 millió forintba simán belekerül. Esetleg valami alternatívát nem tudtok ajánlani? Mondjuk saját magunk állítjuk össze a kamerákat? Lebontva a legolcsóbb kamera simán 180-200 ezer forint körül van, a legjobb meg félmillióba. Olcsóbban kijönnénk, ha sajátot készítünk. (Persze tudom, hogy nem lesz a minősége olyan, mintha megvennénk, de nem is ez a célunk
A lényege röviden:
Az emberek, állatokra referencia pontokat rögzítetek. Ezeket általában csuklópontokra szokás tenni. Referencia pont akár egy ping-pong labda is lehet (Fekete kezeslábas ruha, egyszínű (nem fehér!) háttérrel és megfelelő mennyiségű ping-pong labda a kezeslábason). Majd ez illető elvégzi a kívánt mozgást amit ti kamerákkal rögzítetek. A digitális videó anyagból a megfelelő szoftverekkel "kiszeditek" a labdák mozgását.
Elkészítitek a karakterek 3D-s figuráit, úgy, hogy azon megegyező referencia pontokat adtok meg. Majd a végén a kettő összehangoljátok és így eléritek, hogy a megrajzolt karakter úgy mozogjon mint aki a kezeslábasban futkározott a kamera előtt.
Itt egy kép:
Az arc animációja egy kicsit már más tészta. Ott is lehet hasonló elvet alkalmazni, csak mondjuk ping-pong labdák helyett néhány mm átmérőjű golyókkal, de az nem ad igazán szép eredményt. Ott már inkább az emberi arc mimikáját kellene felismerni.
Itt nem a hardver a legfontosabb, mert akár jobb webkamerákkal, vagy egyszerű otthoni amatőr kamerákkal is megoldható a felvétel. A lényeg a szoftvereken van. A 3D animációs szoftverből van sok féle az nem gond, de a labdák mozgásának "kiszedése" és összehangolása a komolyabb feladat. Az arc mimikájának felismeréséről meg ne is beszéljünk ugye. Aztán az sem elhanyagolható, hogy ehhez azért már nem egyotthoni vas kell, hanem komoly számítási teljesítmény.
Ez a technológia még elég új, a profik (ld. JC, Avatar) saját maguk fejlesztette szoftverekkel és hardverekkel dolgoznak. Ha a mai világban ezt otthon akarod csinálni, akkor a cuccot és a szoftot is nagyrészt Neked kell majd összeraknod.
"Mondjuk saját magunk állítjuk össze a kamerákat? ... Olcsóbban kijönnénk, ha sajátot készítünk."
Ez ugye csak vicc akart lenni? Saját kamerát? Még ha a komponenseket meg is veszed hozzá, akkor is hatalmas tudás, idő és pénz kell egy kamera megtervezéséhez és megépítéséhez. Inkább ne innét induljatok el. Vegyetek kamerát egyben, jobban jártok...
"Lebontva a legolcsóbb kamera simán 180-200 ezer forint körül van, a legjobb meg félmillióba."
Nem tudom, hogy milyen kamerákra gondolsz, de mindkét határral nagyon mellélőttél.
Nem úgy gondoltam, hogy saját kamerát összeszerelni természetesen. Úgy gondoltam, hogy veszek egy webkamerát és ledet. És ezeket raknám össze. Ehhez tudnál valami leírást?
Hát nem hiszem. Itt van egy oldal:
A legolcsóbb is 600 dollár/db.
Programozás: Sajnos csak az egyik haverom tud programozni, bár igaz ő elég durván nyomja.
Esetleg tudsz ajánlani könyvet, ebookot, amivel én is meg tudok tanulni programozni olyan szinten, hogy egy ilyen szoftvert összedobhassak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!