Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogyan kell a mélységélességet...

Hogyan kell a mélységélességet beállítani a csillag fotózásnál vagy tűzijáték fotózásnál?

Figyelt kérdés
Akkor van problémám ha nincsen tárgy amit belekomponálok. Ha csak az eget akarom lefotózni akkor nincs olyan tárgy ami segítség lehetne az autófókusz számára.
2011. dec. 26. 17:41
 1/5 anonim ***** válasza:

Hát ne autofókusszal csináld, hanem kézivel, végtelen távolságra.

Értelmesebb gépekben van digitális szűrő is, ami korrigálja az elkenődést.

2011. dec. 26. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

na igen ezt már sok blogban olvastam de sajna kezdő

vagyok. Viszont az írás nem kezdőknek szólt ezért a "végtelen távolságra" állítást se tudom beállítani az objektíven. Valaki tudja hogy kell? EF-S 18-55 alap obim van.

Bocs ha hülyeséget kérdezek, de mondom kezdő vagyok.

2011. dec. 26. 18:09
 3/5 A kérdező kommentje:

találta egy hasznos infót: Hiperfokális távolság

A gyakorlatban akkor érhetõ el a legnagyobb kiterjedésû mélységélesség, ha a távolságot a végtelen helyett a hiperfokális távolságra állítjuk be. A hiperfokális távolság az az élességállítási távolság, amelynél a mélységélesség a végtelenig terjed.


Ez oké de hogy tudom beállítani a gépen? Mert ezt már nem írja

2011. dec. 26. 18:15
 4/5 anonim ***** válasza:

Két megoldás van:


Egy: keresel valami tárgyat, ami nagyjából olyan messze lesz, mint a fellőtt rakéta. Azon fókuszálsz, majd kikapcsolod az AF-et és manuálban fotózol.


Kettő: eltekered az objektívet végtelenbe (vagy inkább kicsit a végtelen elé). Ehhez először MF módban egy melletted lévő dologra élesítesz rá a keresőben, majd amerre ehhez tekerni kellett a fókuszt, azzal ellentétes irányban ütközésig tekered. Utána egy pár milliméternyit vissza. Kicsit próbálkozni kell, mert az, hogy mennyit érdemes visszahajtani, objektívenként változó.