Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Informatiksok segítségét...

Boby21 kérdése:

Informatiksok segítségét kérném, aki ért a hálózatokhoz/modemekhez. Hol a hiba?

Figyelt kérdés
Scientific Atlanta típusú modemem van. A modem 1 ideje folyamatosan újraindulgat,reboot-ol,és ez sajnos óránként legalább 30x megcsinálja,így nem sokmindent tudok netezni. Most szombat reggel 6óta(akkor keltem) vasárnap este 8ig még bootolni sem bootolt. Minden led világított folyamatosan,1sem villogott.Ha kíhúztam és visszadugtam semmi boot,csak világított,a resetre sem reagált. Szolgáltatónál 2x tettem emiatt panaszt,nem tudnak semmi értelmes indokot mondani,sem pedig segíteni! Valaki tudja mi lehet a baj?És nálam,vagy a szolgáltatónál lenne a hiba?
2011. jún. 6. 08:08
 1/6 anonim ***** válasza:
Én a helyedben felhívnám az internetszolgáltatód ügyfélszolgálatát,és kérnék egy modemcserét.
2011. jún. 6. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Ha a szerelő kijön,és azt állapítaná meg,hogy a modem jó,csak szerelni(állítani) kell rajt,vagy a beállításokon kell hangolni a gépeden,akkor azt úgyis meg fogja tenni.
2011. jún. 6. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
a modemek általában futtatnak egy öntesztet bekapcsoláskor, ekkor valamilyen sorrendben kigyulladnak a ledek, majd elalszanak. Ha kihúzol minden kábelt és csak a tápot dugod vissza, akkor valami ilyesmit kéne látni. Ha a power leden kívül más is világít ilyenkor, akkor biztosan a modem rossz, egyébként nem valószínű (de még ekkor is elképzelhető).
2011. jún. 6. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
ha ez egy upc net modemje,(mert nálunk is ilyen van) akkor a központból kiválóan látják ,hogy mi van vele,és ha a 1221 azt mondja,hogy jó a modem ,akkor elhiheted neki,hogy jó is ,ha rossz lenne ,akkor már szó nélkül kicserélték volna
2011. jún. 6. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Mostanában volt nálad előfizetés/ netsebesség módosítás/növelés? Ha régebbi a moden firmware-je, nem tudja a nagyobb sávszélességet megfelelően kiszolgálni, és ez is okozhat ilyen "tüneteket".


Frissítetni kell a szolgáltatóval a modem szoftverét, vagy cseréljék ki egy újabbra.


Az is lehetséges, hogy (ha UPC kábeles a net)ha több a tévé,a csatlakozásoknál , toldásoknál nagyobb az ellenállás, mint amennyire hitelesítve van a kábeled,.

Ezeknek az ellenállása összeadódik, vagyis (a sok csatlakozás miatt nincs megfelelően erős jel a kapcsolathoz.......


Be kell írnod a modemed IP címét a böngészőbe, általában ezt:


[link]


itt le lehet ellenőrizni, hogy elég erős-e a jel:

Valami ilyesmit fogsz látni, attól függ, hogy milyen a modem belső szoftvere:



Frequency 466000000 Hz Locked

Signal to Noise Ratio 37 dB ""minél nagyobb, annál jobb""

Power Level -1 dB ez gázos lehet.....


Upstream Value

Channel ID 4

Frequency 37200000 Hz Ranged

Power Level 37 dBmV " Minél Nagyobb, annál jobb "


Ha a jelzett résznél ennél alacsonyabb ( jelentősen), akkor érdemes a kábelezést átvizsgáltatni, és a régi fajta csatlakozókat modernebb, kisebb ellenállásúakra kicseréltetni.


Ha szerencséd van, akkor a szolgáltató ezt garanciális szervízben megcsinálja... Nyaggasd őket nyugodtan.


Nincs routered? Ha van, az miatt is előjöhet ez a probléma, akkor frissítsd a routered szoftverét is.....


Nálam bevált ez a megoldás, nálam is volt ilyen :-)

2011. jún. 6. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a segítségeket! Jól gondoltátok,UPC előfizető vagyok!

Aki azt írta hogy forduljak a 1221es ügyfélszolgálathoz,minnt írtam is 2x beszéltem velük telefonon,nem tudtak semmit sem mondani sajnos!


A modemből már mindent kihúztam,csak a tápot dugtam vissza,de nem csinált semmit,semmi teszt semmi reboot,minden led világított,1 sem villant!


Ezt a modemet anno 2éve kaptam 1 15mb/s-es csomaghot,azóta dupláztam,most 30mb/s-es netem van!Lehet hogy ez lesz akkor a gond,a régi modem.+van 1 analog s 1 digitális tv is,vagyis eléggé megvan osztva!

az ip alapján tudom hol kell jelszintet nézni,de ezzel pedig az a gond,hiába nézem meg,nem tudom mik a megfelelő értékek! Az ügyfélszolgálat egyébként mondta hogy többször mutatott a rendszer nálam kiugró értéket,valószínű ez okozta a rebootolást is!


Mindenesetre bemegyek az irodájukba és kérek 1 modemcserét!


Köszönöm mindenkinek még1x aki válaszolt!

2011. jún. 6. 12:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!